رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری ،كم كردن هزینه‌ها را یكی از عوامل موثر ایجاد اغتشاش و كشمكش در بیمارستان‌ها به ویژه مراكز درمانی بیمارستان امام خمینی دانست.

شمس‌الدین شمس رئیس شورای عالی نظام پرستاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: در حال حاضر بیمارستان‌ها و مراكز درمانی بر اساس فعالیت بیمارستان‌ها مورد ارزیابی و درجه‌بندی قرار می‌گیرند كه قطعا در این طبقه بندی نوع ساخت بیمارستان، تجهیزات و متراژ ساختمان نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: مهمترین نكته‌ای كه تا به حال به آن توجه نشده است، بحث نیروی انسانی و بهبود كادر پزشكی مجرب در این بیمارستان است.
وی گفت:‌ در حال حاضر 5/0 تا 7/0 پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی در كشور ما وجود دارد این در حالی است كه طبق استاندارد باید حداقل برای هر مریض 8/1 پرستار وجود داشته باشد.
رئیس شورای عالی نظام پرستاری در مورد ضرب و شتم پرستاران و هتك حرمت به آنان گفت: ‌قطعا وظیفه پرستار نیست كه بیمار را در بخش‌ها بستری كرده و داروهای آنان را تهیه كند، بلكه این كار وظیفه همراه بیمار است كه متاسفانه در مراكز درمانی به علت كمبود نیروی انسانی نخستین كسی كه بیماران با آن مواجه می‌شوند بیشتر مورد ضرب و شتم و فحاشی قرار می‌گیرند.
رئیس شورای عالی نظام پرستاری افزود: كم كردن هزینه‌ها، یكی از عوامل موثر در ضرب و شتم پرستاران است كه به طور مثال می‌توان به حذف بخش‌های انتظامی از بیمارستان‌ها كه به علت كمبود بودجه صورت گرفته است اشاره كرد.
همچنین رئیس شورای عالی پرستاری در مورد تغییر پوشش و یونیفرم پرستاران گفت: ما با این طرح موافق هستیم اما این كه این تغییر فقط شامل حال پرستاران باشد موثر نیست.
وی گفت: بهتر است تغییر پوشش برای تمامی كاركنان بخش‌های درمانی اعم از متخصص، پزشكان عمومی، بهیار، كمك بهیار و بخش‌های خدماتی باشد، چرا كه با این عوامل میزان قابل توجهی از كنترل عفونت‌های بیمارستانی تحت اختیار كاركنان قرار می‌گیرد.
همچنین محرری رئیس انجمن پرستاری در مورد پرداخت حق مسكن پرستاران تاكید كرد: با بخشنامه ارسال شده برای تمامی دانشگاه‌ها این مراكز موظف شدند كه حق مسكن را به كاركنان بخش‌های درمانی به تناسب شغل آنان و میزان فعالیت‌ آن‌ها پرداخت كنند كه این امر برای كاركنان بخش مالی ماهی 40 هزار تومان، كارشناسان ارشد 70 تا 100 هزار تومان و در سطح مدیران مبلغ 100 تا 140 هزار تومان است كه متاسفانه این مبلغ هم اكنون در برخی از دانشگاه‌ها به مانند دانشگاه تهران و شهید بهشتی پرداخت نمی‌شود و در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به میزان ناچیزی پرداخت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha