سلامت نیوز: معاون امور دارویی سازمان غذا و دارو گفت: از حدود ۱۰ ماه پیش پیشنهاد پوشش بیمه ای حدود ۱۳۰ قلم داروی گیاهی را به شورای عالی بیمه ارسال کرده ایم و با توجه به تاکید رئیس جمهوری مبنی بر افزایش سهم داروهای گیاهی در سبد دارویی مصرفی مردم منتظر ورود این داروها به فهرست داروهای بیمه ای کشور هستیم.

محمدرضا شانه ساز در گفت و گو با فارس افزود: با ورود داروهای جدید گیاهی که به روش علمی در کارخانه های داروسازی تولید می شود، مرتباً پیشنهاد پوشش بیمه ای داروهای گیاهی را به سازمانهای بیمه گر و شورای عالی بیمه ارائه می کنیم و با توجه به اینکه خود رئیس جمهوری در این زمینه تاکید دارد که داروهای گیاهی بیشتر مصرف شود و سهم این داروها در سبد دارویی مردم نسبت به داروهای غیر گیاهی بیشتر شود انتظار داریم شورای عالی بیمه و سازمانهای بیمه گر در این زمینه تسریع کنند.

وی ادامه داد: در زمان حاضر حدود ۱۳۰ قلم داروی گیاهی تایید شده داریم که پیشنهاد بیمه شدن آنها را از حدود ۸ تا ۱۰ ماه پیش به بیمه ها ارائه کرده ایم و هنوز منتظر پوشش بیمه ای آنها هستیم.

شانه ساز تاکید کرد: این داروها، داروهایی هستند که به روش علمی به شکل قرص و شربت در کارخانه های داروسازی تولید می شوند و شامل داروهای عطاری ها که به روش سنتی و غیر علمی در بازار عرضه می شوند نیستند بلکه داروهای مورد تأیید وزارت بهداشت هستند.

وی گفت: افزایش سهم داروهای گیاهی در کل داروهای مصرفی مردم یکی از سیاستهای وزارت بهداشت است که در این زمینه تشویقاتی نیز برای تولید کنندگان این داروها در نظر می گیریم.

وی افزود: در سال ۸۴ تعداد داروهای گیاهی تولیدی در کشور حدود ۱۰۰ قلم بود که امروز به بیش از ۶۰۰ قلم یعنی بیش از ۶ برابر افزایش یافته است.

شانه ساز گفت: فهرست پیشنهادی وزارت بهداشت برای پوشش بیمه ای داروهای گیاهی ابتدا شامل ۳۰۰ قلم دارو بود که بعداً طی جلساتی که داشتیم این فهرست به حدود ۱۳۰ قلم کاهش یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha