سلامت نیوز: دبیر مرکز تحقیقات پوکی استخوان، با اشاره به شیوع بالای کمبود ویتامین D در کشور و رژیم غذایی نادرست بیشتر کودکان و نوجوانان ایرانی گفت: این مرکز با همکاری آموزش و پرورش برنامه‌ای را برای توزیع آزمایشی شیر غنی شده با ویتامین D در مدارس تهران دارد.

پاتریشیا خشایار در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برنامه‌های این مرکز در خصوص پیشگیری از پوکی استخوان اظهار داشت: تغذیه و ورزش مناسب می‌تواند یکی از راه‌های مناسب از پیشگیری پوکی استخوان باشد.

وی افزود: با توجه به شیوع بالای کمبود ویتامین D، در کشور و رژیم غذایی نادرست بیشتر کودکان و نوجوانان ایرانی، به نظر می‌رسد فرهنگ سازی برای مصرف بیشتر شیر و سایر لبنیات به خصوص شیر‌های غنی شده با ویتامین D، بتواند نقش موثری در جلوگیری از بیماری پوکی استخوان و عوارض آن، که شکستگی به عنوان شایع‌ترین و ناتوان کننده‌ترین عارضه این کمبود شناخته می‌شود، داشته باشد.

دبیر مرکز تحقیقات پوکی استخوان، خاطر نشان کرد:‌ این مرکز با همکاری وزارت آموزش و پرورش برنامه‌ای را برای تغذیه دانش‌آموزان با شیر غنی‌ شده با ویتامین D در دستور کار دارد که طبق این برنامه علاوه بر فرهنگ سازی مصرف شیر  بین دانش‌آموزان، خطر ابتلا به پوکی استخوان را در این قشر به تأخیر بیاندازیم.

وی افزود: این برنامه در چند منطقه از تهران به صورت آزمایشی با همکاری پژوهشکده علوم غدد و متابولیسم، وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و  صندوق کودکان سازمان ملل "یونیسف" انجام خواهد شد؛ همچنین دانش‌آموزان شرکت کننده در این طرح از نظر سطح ویتامین D، قبل و بعد از اجرای این طرح مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha