دوشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 36667

آلوئه ورا گیاه مفیدی است که از آن برای برطرف کردن بیماری های متعدد استفاده می شود. قبل از استفاده، برگ آلوئه ورا را خوب بشویید و با چاقو از طول به دو نیم کنید ژل داخل و گوشت آن را در شیشه بریزید و در یخچال قرار دهید.

کاربردهای درمانی گیاه آلوئه ورا
سلامت نیوز: آلوئه ورا گیاه مفیدی است که از آن برای برطرف کردن بیماری های متعدد استفاده می شود. قبل از استفاده، برگ آلوئه ورا را خوب بشویید و با چاقو از طول به دو نیم کنید ژل داخل و گوشت آن را در شیشه بریزید و در یخچال قرار دهید. به گزارش «healthnews» این گیاه برای درمان زخم کاربرد دارد.

درمان زخم:
 *زخم را کاملا  تمیز کنید. * قسمتی از ژل آلوئه ورا را روی زخم بمالید. *با باند استریل زخم را پانسمان کنید. زخم زود خوب می شود. آلوئه ورا خطر بروز عفونت را کاهش می دهد. برای از بین بردن لکه های جزئی به طور روزانه ژل آلوئه ورا را صبح و شب روی لکه بمالید تا لکه ها از بین برود. برای خراشیدگی های دردناک برگ نصف شده آن را روی محل بگذارید و طی ۲۴ ساعت برگ ها را عوض کنید.

سوختگی و آفتاب سوختگی: ژل آلوئه ورا را مستقیم روی سوختگی بمالید.

درمان خانگی برای رفع سوء هاضمه: روزی ۳ بار یک تا ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را بخورید تا روده ها تقویت شود و روده ها به طور منظم به کار بیفتد.

- پوست باقی مانده پس از گرفتن ژل را در شیشه آب در یخچال قرار دهید.

- هفته ای یک یا دو بار کمی از این آب را مصرف کنید تا عملکرد روده ها منظم شود.

درمان پوست سر و مو: ژل آلوئه ورا باعث درخشندگی مو می شود. علاوه بر آن ناراحتی های پوست را نیز برطرف می کند. قبل از خواب موها را با ژل کاملا خیس کنید و صبح بشویید. (توجه داشته باشید هنگام شستن موها کمی کف خواهد کرد.)

درمان آلرژی و جوش: آلوئه ورا به عنوان مسکن عمل می کند، خارش را کاهش می دهد، جوش ها و زخم ها را سریع بهبود می بخشد.

کافی است ژل آلوئه ورا را روی قسمت های مورد نظر بمالید.

بهبود خطوط ناشی از بارداری: ژل را در دوران حاملگی روی پوست بمالید و پس از زایمان این کار را نیز ادامه دهید تا مشکل برطرف شود. (قبل از استفاده از ژل بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.)

درمان آسم: پس از جوشاندن برگ های آن در آب، بخور آلوئه ورا را استنشاق کنید.

حساسیت : برای مطمئن شدن، کمی آب یا ژل این گیاه را به روی پوست دست یا پشت گوش بمالید، در صورت احساس سوزش، از آن برای درمان استفاده نکنید.

هشدار به بیماران دیابتی: خوردن ژل آلوئه ورا احتمال دارد سبب تولید انسولین بیشتری از طریق لوزالمعده شود. قبل از مصرف خوراکی حتما با پزشک مشورت کنید.

منبع: روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha