سلامت نیوز: رئیس انجمن دیابت ایران با اشاره به لزوم تولید داخلی دستگاه "اندازه گیری قند خون" گفت: برای تولید دستگاه "اندازه‌گیری قند خون" گام‌هایی در دانشگاه امیرکبیر برداشته شده و فقط منتظر تأمین اعتبار برای تولید انبوه آن هستیم.

اسدالله رجب در گفت‌وگو با فارس در خصوص دستگاه‌های اندازه‌گیری قند خون بیماران دیابتی اظهار داشت: تقریباً همه دستگاه‌های اندازه‌گیری قند خون بیماران دیابتی که در سطح ایران و جهان وجود دارد، یک کاربرد دارند اما از نظر شکلی ممکن است متفاوت باشند؛ تمام این دستگاه‌ها تا 15 درصد خطای قابل قبول دارند و اگر بیش از این میزان خطا داشته باشند، غیرقابل قبول است.

وی با اشاره به این موضوع که دستگاه‌هایی که گران قیمت هستند، لزوماً کارآیی بهتری ندارند، افزود: این‌گونه دستگاه‌ها اولاً‌ باید به تأیید اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت برسد و در ثانی دستورالعمل فارسی همراه با آن به مصرف کننده ارائه شود همچنین نوارهای قابل دسترس داشته باشد و با قیمت مناسب در دسترس مردم قرار گیرد.

رئیس انجمن دیابت ایران تصریح کرد: امیدواریم روزی فرا برسد که این گونه دستگاه‌ها در کشور تولید شود تا مردم با خاطری آسوده از دستگاه‌های مطمئن استفاده کنند البته در راه تحقق این امر گام‌هایی در دانشگاه امیرکبیر برداشته شده و تنها منتظر تأمین اعتبار برای تولید انبوه دستگاه اندازه گیری قند خون هستیم.

وی مشکل اصلی کنونی برای مصرف کنندگان این نوع دستگاه‌ها را وجود مارک‌های متفرقه و گرانی نوارهای متعلق به آن عنوان کرد و افزود: نوارهای این دستگاه‌ها باید به قیمت یک سوم قیمت کنونی به مصرف کننده ارائه شود؛ بعضی از دستگاه‌های موجود در بازار که قیمت‌های بسیار ناچیزی دارند نوارهایشان در بازار یافت نمی‌شود و مردم باید به این نکته توجه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha