سلامت نیوز: عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران گفت: متأسفانه در کشور هزینه های بالای جراحی زیبایی بینی دیده می‌شود که نظام پزشکی باید این موضوع را کنترل و مدیریت کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس کامران اسعدی دبیر کنگره سالانه رینوپلاستی پیشرفته در نشست خبری کنگره سالانه رینوپلاستی پیشرفته با بیان اینکه این کنگره در 26 و 27 آبان در تالار بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود اظهار داشت: مهمترین محور مورد بررسی این کنگره موضوع عمل جراحی زیبایی بینی است که طبق آمارهای جهانی ایران یکی از قطب‌های این موضوع است.

وی با بیان اینکه در این کنگره مهمانان خارجی از کشورهای ایتالیا، فرانسه، امریکا و ترکیه حضور خواهند داشت افزود: جراحی زیبایی بینی در کشور متقاضیان زیادی دارد و این موضوع به عنوان قابلیت غیر قابل انکار مطرح است.

اسعدی تصریح کرد: انتخاب مناسب متقاضیان برای عمل جراحی زیبایی بینی، ارائه راهنمایی مسیر صحیح در انتخاب جراحی و پاسخگویی عوارض ناخواسته و ناهنجاری‌های بI وجود آمده Fر اثر اعمال جراحی قبلی روی بینی از مهمترین مواردی است که یک پزشک جراح پلاستیک باید دقت کند.

عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران یادآور شد: فردی که می‌خواهد این عمل را انجام دهد باید به بلوغ فکری و شخصیتی لازم برای پذیرش تغییرات ظاهری رسیده باشد و از هر گونه اختلالات شخصیتی و روحی و روانی به دور باشد و همچنین ضرورتی را برای انجام این عمل احساس کند.

اسعدی یادآور شد: پزشک جراح پلاستیک باید با در نظر گرفتن شاخص‌های زیبایی بینی اقدام به جراحی با توجه خاص به حفظ عملکرد بینی و عدم بروز مشکلات تنفسی داشته باشد.

وی با بیان اینکه چهره زیبا موجب افزایش اعتماد به نفس افراد می‌شود تصریح کرد: این عمل موجب بازگشت مؤثر افراد به سطح جامعه و بالا بردن روحیه اجتماعی خواهد شد.

اسعدی ادامه داد: جراح پلاستیکD می‌تواند این عمل را انجام دهد که دوره مدونی دیده باشد و توان لازم جهت ساختن بینی را با در نظر گرفتن تمام نکات کلیدی از نظر حفظ راه هوایی مورد توجه قرار دهد.

وی گفت: مردم متأسفانه تحت تأثیر تبلیغات و آگهی‌های مختلف قرار می‌گیرند که این اشتباه است و باید بدون در نظر گرفتن تبلیغات به دنبال مشاهده نتایج واقعی عمل جراحی این پزشک در اعمال قبلی وی و کسب اطلاع از مدرک پزشکی وی باشند.

اسعدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 188 جراح پلاستیک در کشور حضور دارند که سالانه 16 نفر به آنها اضافه می‌شود.

عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران اضافه کرد: نه اسم و نه تبلیغات و نه هزینه عمل جراحی زیبایی بینی تأیید کننده بهتر بودن یا بدتر بودن پزشک جراح نیست بلکه این توانایی عملی اوست که باید مورد توجه قرار گیرد.

اسعدی ادامه داد: متأسفانه در کشور هزینه های بالای جراحی زیبایی بینی دیده می‌شود که نظام پزشکی باید این موضوع را کنترل و مدیریت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha