دوشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۹
کد خبر: 36691
سلامت نیوز :معاون مركز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت با بیان اینكه آنفلونزا اغلب به طور ناگهانی و همراه با سر درد و درد عضلانی آغاز می‌شود، گفت: تب و لرز، درد مفاصل، بی اشتهایی و كسالت از علائم و عوارض این بیماری است.

دكتر محمود نبوی افزود: آنفلوانزا یك عفونت حاد ویروسی دستگاه تنفسی است كه در صورت سالم و فعال بودن سیستم ایمنی فرد مبتلا، عوارض بیماری بعد از چند روز كم شده و بهبودی كامل حاصل می‌شود.

وی گفت: در افراد مبتلا به بیماریهای مزمن و نقص ایمنی و در موارد همه‌گیری، عوارض آنفلوانزا شدیدتر و مرگ و میر بیشتری به دنبال دارد.

نبوی، آبریزش از بینی و چشم،‌ اسهال، حالت تهوع و درد در نواحی گلو و شكم را از دیگر علائم آنفلوانزا برشمرد و افزود: موارد خفیف آنفلوانزا بیشتر موارد شبیه سرماخوردگی بروز می‌كند ولی این دو بیماری با یكدیگر متفاوت است. افراد باید با مشاهده این علائم به پزشك متخصص مراجعه كرده و واكسن آنفلوانزا را دریافت كنند.

معاون مركز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت در خصوص انتقال این بیماری گفت:‌ ویروس مولد آنفلوانزا از طریق ترشحات تنفسی (حلق و بینی) طی سرفه و عطسه انتقال می‌یابد و این ویروس علاوه بر انسان، پرندگان و حیوانات دیگر را نیز مبتلا می‌كند.

وی رعایت بهداشت فردی و عمومی را از موارد جلوگیری از انتشار ویروس آنفلوانزا برشمرد و گفت:‌ شست‌وشوی مرتب دست و صورت با آب و صابون به ویژه پس از برخورد با فرد بیمار، پوشاندن دهان و صورت هنگام سرفه و عطسه، اجتناب از تماس با دیگران هنگام بیماری و استراحت و نوشیدن مایعات گرم به میزان كافی هنگام بیماری می‌تواند از ابتلا به این بیماری جلوگیری كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha