با تصویب دولت، 650 میلیون دلار اعتبار برای مهار آب‌های مرزی، مقابله با ریزگردها و احیاء دریاچه‌ها و تالاب‌های کشور در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نیرو قرار می‌گیرد.

سلامت نیوز :با تصویب دولت، 650 میلیون دلار اعتبار برای مهار آب‌های مرزی، مقابله با ریزگردها و احیاء دریاچه‌ها و تالاب‌های کشور در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نیرو قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، با موافقت هیئت وزیران و به استناد اصل 138 قانون اساسی، معادل ریالی مبلغ 500 میلیون دلار از محل جزء «ث» بند 2 قانون بودجه سال 1390 کل کشور بابت آب‌های مرزی در اختیار وزارت نیرو قرار می‌گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

همچنین معادل ریالی مبلغ 150 میلیون دلار از محل یادشده به منظور مهار آب‌های مرزی و مهار گرد و غبار استان‌های مرزی و ریزگردهای استان‌ها و حفظ و احیاء دریاچه‌ها و تالاب‌های کشور در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست قرار می‌گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

بر اساس جزء (ث) بند 2 قانون بودجه سال 1390 کل کشور، مقرر شده است یک میلیارد دلار از محل افزایش درآمد حاصل از صادرات نفت و میعانات گازی مازاد بر مبالغ مندرج در بند(1) بودجه قبل از واریز به حساب ذخیره ارزی بابت مهار آب‌های مرزی و مهار گرد و غبار استان های مرزی و ریز‌گردهای استان ها و حفظ و احیاء دریاچه‌ها و تالاب‌های کشور اختصاص پیدا کند.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha