چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 36732
سلامت نیوز: بی اشتهایی عصبی یك اختلال غذا خوردن است كه در نوجوانان شیوع بیشتری دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، انجمن علمی تغذیه ایران اعلام كرد: حدود 70 درصد نوجوانان دچار اضافه وزن، در بزرگسالی هم اضافه وزن دارند كه خطر افزایش چربی خون، فشار خون بالا، دیابت، تنگی نفس در طی خواب و اختلالات استخوانی از عوارض اضافه وزن است.

بنابراین گزارش، در دختران، احتمال بروز كیست تخمدان بیشتر می شودو به علاوه نوجوانان دچار اضافه وزن اغلب در برنامه های ورزشی و بازی‌های گروهی، توان همراهی كمتری دارند، بنابراین ممكن است كمتر به بازی گرفته شوند.

این گزارش می‌افزاید:‌ در بیماری بی‌اشتهایی عصبی فرد برای كم كردن وزن به طور عمدی غذا نمی خورد یا در صورت خوردن غذا با روش های نادرست، مانند استفراغ عمدی آن را دفع می‌كند كه این اختلال با وسواس برای لاغرتر شدن و توهم چاق بودن همراه است.

بر اساس این گزارش،‌ بیشتر از 75 درصد افراد مبتلا به بی‌اشتهایی عصبی برای سرعت دادن به كاهش وزن، بیش از حد ورزش می كنند در این افرا بیشتر وعده های اصلی غذا،‌ به مقدار كمی غذاهای كم چرب و كم كالری و آشامیدنی‌های كم كالری محدود می‌شود.

بنابر اعلام انجمن تغذیه ایران، كاهش شدید وزن، تحلیل عضلات، قطع عدت ماهیانه، فشارهای عصبی، بی نظمی ضربان قلب و عدم تحمل سرما از عوارض این بیماری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha