عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس،با بیان این که امکان‌های اورژانس کشور برای حل کمبودها، حداقل باید دو برابر شود، گفت: متأسفانه تاکنون برای تجهیز و افزایش امکان‌های اورژانس اعتبار مناسبی اختصاص داده نشده است.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان این که هم‌اکنون متوسط زمان حضور اورژانس در محل حادثه با شرایط مطلوب فاصله دارد، گفت: تنها راه حل مشکل‌ اورژانس، تأمین اعتبار از سوی دولت است.

سیامک مره‌صدق در گفت‌و‌گو با خانه ملت، با بیان این که متأسفانه هم‌اکنون متوسط زمان حضور اورژانس در محل حادثه با شرایط مطلوب فاصله دارد، گفت: نقش اورژانس در نجات جان مصدوم‌ها و بیماران بسیار پررنگ است.

نماینده اقلیت دینی کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، مشکل ترافیک را یکی از علت‌های افزایش زمان حضور اورژانس در محل حادثه خواند و گفت: متأسفانه سازمان‌های مربوطه به‌ویژه راهنمایی و رانندگی اقدام خاصی برای حل این موضوع انجام نداده‌اند.

وی با بیان این که تعداد ایستگاه‌ها و آمبولانس‌های اورژانس در سطح کشور بسیار کم است، بیان کرد: نبود امکان‌های مناسب مانند ماشین آمبولانس موجب شده است، که مردم خود اقدام به انتقال مصدوم‌ها و بیماران کنند.

مره‌صدق ادامه داد: انتقال مصدوم‌ها از سوی مردم به‌علت نبود آموزش‌های تخصصی مخاطرات بسیار را در پی‌دارد.

این نماینده مجلس هشتم، با بیان این که مجلس شورای اسلامی برای حل کمبود‌ امکان‌های اورژانس کشور همه تلاش خود را انجام می‌دهد، تأکید کرد: در سال جاری کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، نشست‌های زیادی رابرای حل مشکل‌های اورژانس با وزارت خانه بهداشت، درمان و آموزش برگزار کرده است.

وی با بیان این که امکان‌های اورژانس کشور برای حل کمبودها، حداقل باید دو برابر شود، گفت: متأسفانه تاکنون برای تجهیز و افزایش امکان‌های اورژانس اعتبار مناسبی اختصاص داده نشده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم، با بیان این که تنها راه حل مشکل‌ اورژانس، تأمین اعتبار از سوی دولت است، یاد‌آور شد: دولت باید برای  بودجه سال ۹۱ و اختصاص اعتبار لازم اورژانس، برنامه‌ریزی مناسبی را انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha