سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان این که افزایش آمار طلاق در چند سال اخیر، نگران‌کننده است، گفت: حمایت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دولت از جوانان، موجب می‌شود که این گروه از جامعه به تشکیل و تدوام زندگی دل‌گرم شوند.

سیدعلی میرخلیلی در گفت‌و‌گو با خانه ملت، با تأکید بر این که افزایش آمار طلاق در چند سال اخیر، نگران‌کننده است، افزود: متأسفانه در دهه اخیر معیار و شرایط ازدواج جوانان در جامعه تغییر کرده است.

نماینده مردم میناب، رودان و جاسک در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که هم‌اکنون بسیاری از معیار و ارزش‌های غربی وارد جامعه و فرهنگ ازدواج ما شده است، گفت: اجرای این معیار نتیجه‌ای جزء طلاق و جدایی ندارد.

وی با بیان این که مردم در گذشته با اتکا به ارزش‌های سنتی و قدیمی زندگی سالم و آرامی داشته‌اند، بیان کرد: در گذشته مردم با اصول و برنامه‌ریزی اقدام به ازدواج می‌کردند، اما متأسفانه هم‌اکنون ازدواج‌ها ناگهانی و غیراصولی شده است.

میرخلیلی با تأکید بر این که مشکل‌های اقتصادی یکی از علت‌های طلاق در جامعه است، یاد‌آور شد: نبود شرایط مناسب مالی و ایجاد تضاد طبقاتی میان خانواده‌ها موجب سست شدن پایه‌های خانواده و افزایش طلاق می‌شود.

وی با بیان این که متأسفانه فرهنگ صداقت و وفاداری در خانواده‌ها بسیار کم‌رنگ شده است، افزود: تقویت این موضوع تنها با فرهنگ‌سازی از سوی سازمان‌های مربوطه امکان‌پذیر است.       

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم، با بیان این که دولت باید در جهت افزایش ازدواج و به تبع آن کاهش طلاق، از طرح‌هایی مانند ازدواج‌ آسان حمایت کند، گفت: حمایت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دولت از جوانان و خانواده‌ها، موجب می‌شود که این گروه از جامعه به تشکیل و تدوام زندگی دل‌گرم شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha