چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 36748
سلامت نیوز: رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریری آموزشی گفت: مبحث تغذیه سالم، تغذیه حلال و رعایت بهداشت تغذیه در بخش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

 حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: مبحث تغذیه سالم، تغذیه حلال و رعایت بهداشت تغذیه در بخش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود؛ در دوران ابتدایی این نوع مباحث در کتاب فارسی در یکی دو درس پرداخته شده و در کتاب علوم و درس تربیت بدنی و سلامت نیز این مباحث آورده شده است.

وی گفت: در دوره راهنمایی دامنه آن وسیع‌تر شده است و در کتاب علوم اجتماعی و تعلیمات دینی به مباحث تغذیه سالم پرداخته شده است و در دوره متوسطه در رشته فنی و حرفه‌ای رشته‌ای جداگانه‌ به عنوان تغذیه وجود دارد و دانش‌آموزان به صورت حرفه‌ای مبحث تغذیه را فرا می‌گیرند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریری آموزشی افزود: برخی از بحث‌ها در کتاب‌های درسی عنوان مستقیم و مشخص ندارند و متناسب با سن دانش‌آموز تحت عنوان مهارت‌های زندگی آورده شده است و برخی از دروس به صورت کتبی و برخی دیگر به صورت شفاهی آموزش داده می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدیان بیان داشت: به عنوان مثال رفتارهای مخاطره‌انگیز ضمیمه کتاب بهداشت و زیست‌شناسی در دوره متوسطه قرار داده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha