چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 36756
سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: 13 درصد مردان و 29 درصد زنان در کشور از چاقی مفرط رنج می‌برند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس نهمین همایش بین‌‌المللی بیماریهای غدد درون‌ریز و متابولیسم صبح امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

حسین ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این همایش با اشاره به اینکه امروزه به همت اساتید کشور بسیاری از بیماریهای عفونی کنترل شده‌اند اظهار داشت: در حال حاضر بیماریهایی مانند سرطان، دیابت، بیماریهای قلبی و عروقی در همه کشورها بویژه کشورهای در حال توسعه مشاهده می‌شود.

وی افزود: مطابق آمارهای سازمان بهداشت جهانی 346 میلیون نفر در تمام دنیا بیمار مبتلا به دیابت وجود دارد که 80 درصد این بیماران در کشورهای در حال توسعه هستند؛ 10 درصد مبتلایان به دیابت پس از 15 سال دچار اختلالات بینایی و 2 درصد دچار نابینایی می‌شوند.

ابوالقاسمی با بیان اینکه بیش از 50 درصد مبتلایان به دیابت دچار پوکی استخوان می‌شوند تصریح کرد: 10 تا 20 درصد این بیماران دچار نارسایی کلیه می‌شوند، چاقی نیز یکی از موضوعات مهم مبتلابه کشور است. حدود 13 درصد مردان و 29 درصد زنان در کشور از چاقی مفرط رنج می‌برند که باید با برنامه‌ریزی مناسب در این حوزه از عوارض آن پیشگیری کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پیشنهاد کرد که مراکز سلامت به مراکز درمان نزدیکتر شود و از دولت و مجلس نیز خواست که بخشی از هزینه‌ها را به این کار اختصاص دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha