چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۴
کد خبر: 36759
سلامت نیوز: یک پژوهش جدید در انگلیس نشان می دهد که زنان بیشتر از مردان از مشکل بی خوابی رنج می برند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، به نظر می رسد که بی خوابی پدیده شایعی در بین زنان باشد به گونه ای که 75 درصد آنها با مشکلاتی در زمینه خواب مواجه هستند درحالی که مردان فقط 25 درصد با این معضل روبرو می باشند.

محققان انگلیسی در پژوهش خود دریافتند که بیش از نیمی از زنان از خواب راحتی در شب برخوردار نیستند.

آنها هشدار دادند که کمبود خواب تاثیر منفی زیادی بر سلامت زنان می گذارد.

پروفسور "کولین ایسبی" متخصص خواب از دانشگاه "گلاسکو" گفت: پژوهشگران با 12 هزار فرد بالغ در انگلیس مصاحبه گرفتند و روشن شد که بیخوابی بر کیفیت زندگی آنها در روز تاثیر می گذارد.

این پژوهش روشن کرد که به طور کلی 51 درصد از بی خوابی شکایت دارند اما زنان بیشتر از مردان از این مشکل رنج می برند به گونه ای 75 درصد زنان درباره این مشکل سخن گفتند درحالی که این میزان درخصوص مردان فقط 25 درصد بود.

این پژوهش همچنین نشان داد: 55 درصد زنان بالغ گفتند که بی خوابی مشکلاتی را در روابط آنها ایجاد کرده است و 77 درصد این زنان نیز گفتند که بی خوابی بر تمرکز آنها تاثیر منفی گذاشته است.

براساس این پژوهش، 64 درصد از این زنان نیز خاطرنشان کردند که بی خوابی بر کیفیت کاری آنها تاثیر منفی گذاشته و 83 درصد نیز از تاثیر منفی آن بر وضعیت مزاجی خود و 93 درصد هم از تاثیر منفی این بی خوابی بر توان خود سخن گفتند.

ایسبی تصریح کرد: داشتن خواب بد به طور مداوم خطر ابتلا به بیماریها جدیدی را افزایش می دهد و بی خوابی دائم با بیماریهای دیابت و افسردگی در ارتباط است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha