سلامت نیوز: رژیم غذایی مناسب در کنار ورزش باید اساس کار یک ورزشکار باشد و در صورت نیاز به استفاده از مکمل‌ها، این امر حتما باید زیر نظر پزشک متخصص و مجرب صورت گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، فرخ رامش کارشناس اطلاع رسانی دارو و سموم معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان این که مکمل‌ها همچون داروها در برخی افراد منع مصرف دارند، اظهار داشت: این منع مصرف به دلیل وجود بیماری زمینه ای در خود ورزشکار است که گاه خود فرد ورزشکار نیز از آن آگاهی ندارد.

وی با اشاره به اهمیت استفاده صحیح از مکمل‌های غذایی تاکید کرد: چنانچه نیاز به استفاده از مکمل های غذایی و نحوه مصرف صحیح آن توسط پزشک متخصص تشخیص داده شد باید اصالت فرآورده مصرفی کاملا مورد توجه قرار گیرد.

رامش با بیان این که فرآورده هایی که مجوز ورود توسط وزارت بهداشت را دریافت نکرده اند دارای چند اشکال اساسی هستند، آلودگی این فرآورده‌ها با داروهای هورمونی برای افزایش کاذب اثر این مکمل ها، عدم اطمینان از شرایط استاندارد ساخت، نگهداری، حمل و نقل، تاریخ تولید و انقضاء درج شده بر روی فرآورده را از مهمترین اشکالات این مکمل‌ها عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha