چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۲
کد خبر: 36769

یک کارشناس تغذیه گفت: پروبیوتیک‌ها از بروز پوکی استخوان، سرطان و چاقی پیشگیری می‌کند همچنین برای بهبود سلامت قلب مفید است.

سلامت نیوز: یک کارشناس تغذیه گفت: پروبیوتیک‌ها از بروز پوکی استخوان، سرطان و چاقی پیشگیری می‌کند همچنین برای بهبود سلامت قلب مفید است.

محمدعلی مطلق کارشناس تغذیه در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: نقش مواد غذایی حاوی پروبیوتیک‌ها، فیبرهای غذایی، اسیدهای چرب غیراشباع، امگا 3، اسید لینولئیک، آنتی اکسیدان‌های گیاهی، ویتامین‌ها و مواد معدنی، بعضی پروتئین‌ها، پپتیدها و اسیدهای آمینه و فسفولیپیدها در حفظ و ارتقاء سلامت انسان به اثبات رسیده است.

*مواد پروبیوتیک موجب بهبود سلامت سیستم گوارش می‌شود
 
به گفته وی، مطالعات اپیدمیولوژیکی نشان داده است که مصرف غذاهای هدفمندی مانند پروبیوتیک‌ها موجب کاهش خطر ابتلا به سرطان، بهبود سلامت قلب، تحریک سیستم ایمنی، کاهش علائم یائسگی، بهبود سلامت دستگاه‌های گوارش و ادراری، پیشگیری از بروز اثرات ضدالتهابی، ضدمیکروبی و ضد ویروسی، کاهش فشارخون، کاهش خطر ابتلا به استئوپروز و جلوگیری از افزایش وزن و چاقی می‌شود.

این کارشناس تغذیه اضافه کرد: پروبیوتیک‌ها ریز زنده‌هایی (باکتری و مخمر) هستند که با استقرار در بخش‌های مختلف بدن مانند روده‌ها موجب حفظ آن می‌شوند و اساساً روده به عنوان فلور طبیعی است و پروبیوتیک‌ها با عمل زیستی خود عمدتاً از طریق حفظ و بهبود توازن فلور میکروبی روده (میان ریز زنده‌های سودمند و زیان‌بخش) موجب ایجاد خواص سلامتی برای فرد مصرف کننده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha