سلامت نیوز: شهردار الشوقیه مکه مکرمه با اعلام خبر کشف تعداد زیادی آشپزخانه غیربهداشتی در این شهر گفت: این آشپزخانه ها بر خلاف قانون و به صورت غیر بهداشتی و رعایت نکردن قوانین زیست محیطی و بدون داشتن گواهی بهداشت اقدام به پخت و پز برای حجاج و موسسات طوافه می کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مهاب بن مصطفی عباده اعلام کرد: تعدادی آشپزخانه غیر بهداشتی در استراحتگاه‌های غیر قانونی را که وعده های غذایی برای حجاج و موسسات طوافه مختلف تهیه می کردند کشف و پلمپ شدند.
 
وی از تشکیل چند تیم میدانی و افزایش فعالیت آنها در خلال موسم کنونی برای تضمین سلامت غذایی ارایه شده به حجاج خبر داد و تأکید کرد: شهرداری تمام تدابیر پیشگیرانه و اجرای قوانین و دستورالعمل‌ها درباره متخلفان را به کار خواهد گرفت و در این زمینه کوتاهی نخواهد کرد.
 
شهردار مکه گفت: در جریان بازدید سرزده و ناگهانی بازرسان شهرداری، مقادیر زیادی غذاهای غیر بهداشتی که به شیوه های غیر استاندارد و غیر بهداشتی بسته بندی شده بود، کشف و ضبط کردند و بر این اساس 290 جعبه حاوی مرغ، روغن، ادویه و آب میوه و بیش از 140 بسته سبزی، ادویه جات، ترشی جات، میوه و آرد، دو هزار کیلو برنج، 600 کیلوگرم گوشت مشکوک و 95 قطعه ظرف غیر استاندارد و غیر بهداشتی و 950 گالون آب زمزم تقلبی کشف کردند.

وی افزود: آشپزخانه های مرکزی زائران ایرانی از مجهزترین آشپزخانه های مکه مکرمه بوده که زیر نظر سازمان حج و زیارت و هیات پزشکی فعالیت می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha