سلامت نیوز: مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با اعلام اینکه معاینه فنی خودروها تاثیر به سزایی در کاهش تصادفات دارد، گفت: 10 درصد تصادفات ناشی از نقص فنی خودروهاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مهندس علیپور افزود: حدود 60 درصد از علت مردودی خودروها در اخذ برگه معاینه فنی ، ناشی از عواملی است که می توانند در تصادفات و سوانح رانندگی نقش داشته باشد.

وی ادامه داد: به طور معمول 10 درصد از خودروهایی که به مراکز معاینه فنی مراجعه می کنند به دلیل عدم هم راستایی چرخ ها، 15 درصد کارکرد نامناسب ترمزها و 7 درصد درست نبودن کمک فنرها ، مردود می شوند و همچنین 30 درصد از مردودی خودروها در اخذ معاینه فنی مربوط به عیوب ظاهری مانند مناسب نبودن چراغها، آینه ها و... است .

مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران تصریح کرد: در مجموع می توان گفت که 60 درصد از علت مردودی خودروها در اخذ برگه معاینه فنی، عواملی هستند که می توانند در تصادفات و سوانح رانندگی نقش داشته باشند و به همین دلیل معاینه فنی خودروها به ویژه در فصول سرد سال که احتمال تصادفات و سوانح بیشتر است از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: همچنین 20 درصد از مردودی خودروها در اخذ معاینه فنی مربوط به خروجی گازهای آلاینده آ نها است که معاینه فنی به موقع خودروها می تواند تا 23 درصد در کاهش آلودگی هوا تاثیر گذار باشد.

علیپور در پایان گفت: امیدواریم روند اصلاح قانون معافیت 5 ساله خودروها از دریافت معاینه هرچه سریعتر انجام شود تا ضمن کاهش آلودگی هوا شاهد ایمنی بیشتر وسایل نقلیه و کاهش تصادفات ناشی از نقص فنی خودروها باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha