پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3678

رییس هیات مدیره انجمن دندانپزشكی ایران گفت: تناسبی بین درآمد مردم و خدمات تحت پوشش بیمه‌ها در ایران وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر فرشاد فریدونی رییس هیات مدیره انجمن دندانپزشكی ایران و مدیر اجرایی همایش ایمپلنت در افتتاحیه كنگره جامع ایمپلنت با بیان این كه ایمپلنت درمان جایگزین دندان‌های از دست رفته است، گفت: تمامی تجهیزات، وسایل و مواد این حرفه توسط شركت‌های خارجی ساخته می‌شود كه باعث پرهزینه شدن درمان برای بیماران و دندانپزشكان شده است.


وی با بیان اینكه برای تبدیل ایمپلنت به درمان فراگیر نیاز به پوشش بیشتر بیمه‌ها است، اظهار داشت: دندانپزشكی جزو اولویت‌های مردم به حساب نمی‌آید و همین امر باعث پوشش كمتر بیمه‌ها نسبت به این نوع خدمات شده است.

دكتر فریدونی با بیان اینكه تعدادی از بیمه‌ها هیچ پوششی نسبت به خدمات ایمپلنت ندارند، افزد: در هر قسمت از فك كه دندان آن از دست رفته باشد روش‌های مختلفی برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته وجود دارد كه بخشی از ایمپلنت در استخوان فك گذاشته شده و بخش دیگر آن بیرون فك قرار داده می‌شود كه روی آن روكش یا دندان پروتز به صورت كامل قرار می‌گیر‌د.

وی با بیان اینكه در اطلاع رسانی بهداشت دهان و دندان كار بزرگی انجام نشده، تصریح كرد: در كشورهای پیشرفته با سرمایه گذاری در پیشگیری درصد بسیار كمی از مردم دچار پوسیدگی هستند.

وی در پایان توصیه كرد: روزانه سه بار مسواك زدن با استفاده از خمیردندان مناسب و نخ دندان و مراجعه شش ماه یكبار به دندانپزشك دندان‌های خود را از بیماریها حفظ كنیم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha