سلامت نیوز: بلورساز با اعلام اینکه دیگر هیچ آنتی بیوتیکی روی میکروب‌ها جواب نمی‌دهد، اظهارداشت: سالانه 400 میلیارد تومان هزینه مصرف نابه‌جای آنتی بیوتیک در کشور است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، سیدمحمدرضا بلورساز رییس هفتمین همایش سالانه انجمن عفونی اطفال افزود: عنوان همایش امسال «مقاومت میکروبی و مصرف منطقی آنتی بیوتیک‌ها» نام دارد که برگرفته از شعار سازمان جهانی بهداشت است.

وی با اعلام اینکه مقاومت نسبت به داروهای ضد سل در بیش از 140 کشور دنیا دیده می‌شود، گفت: میکروب سل به هیچ آنتی بیوتیکی جواب نمی‌دهد، از همین رو سازمان بهداشت جهانی سال 2011 را سال مقاومت میکروبی و مصرف منطقی آنتی بیوتیک‌ها نامگذاری کرده است.

رییس هفتمین همایش سالانه انجمن عفونی اطفال با اشاره به نگرانی سازمان بهداشت جهانی از مقاومت میکروبی در دنیا، افزود: البته این سازمان تکلیف را با ارائه 4 راهکار مشخص کرده است.

به گفته بلورساز، برقراری نظام مراقبت ضد میکروبی در بیمارستان‌ها به عنوان اولیه راهکار WHO به شمار می‌رود.
 
وی افزود: مصرف منطقی آنتی بیوتیک از طریق آموزش پزشکان به مردم، ایجاد قوانین برای ممنوعیت فروش آنتی بیوتیک بدون نسخه پزشک و رعایت اصول کنترل و پیشگیری از عفونت‌ها، به عنوان سه راهکار دیگری است که سازمان جهانی بهداشت برای جلوگیری از مقاومت میکروبی پیشنهاد داده است.

این متخصص عفونی اطفال با اعلام این‌که از هر 4 ایرانی یک نفر دارو مصرف می‌کند، از ایران به عنوان یکی از 20 کشور دنیا نام برد که بیشترین مصرف آنتی بیوتیک را دارد.

بلورساز از حضور حدود 70 فوق تخصص عفونی اطفال که در همایش امسال سخنرانی خواهند کرد، خبر داد و گفت: محتوای سخنرانی‌ها، بر اساس شعار سازمان جهانی بهداشت و 4 راهکاری است که پیشنهاد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha