سلامت نیوز: عضو هیئت مدیره انجمن علوم آزمایشگاههای طبی گفت: امکانات لازم برای آزمایش تشخیص مصرف شیشه در کشور وجود دارد و کار سختی نیست ولی جای دادن آن در بین آزمایش‌های اجباری قبل از ازدواج نیاز به قانون دارد.

سید محمدحسین هاشمی مدنی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در حال حاضر طبق قانون، آرمایشگاه‌ها فقط موظفند در بین‌آازمایش‌های قبل از ازدواج فقط وجود مورفین را در ادرار تشخیص دهند و بحث مواد جدید در قانون نیامده است.

وی افزود: برخی مواد مخدر و روانگردان جدید موجب مخدوش شدن نتیجه آزمایش اعتیاد به تریاک می شود اما اعتیاد به شیشه را با تست مورفین نمی‌توان تشخیص داد.

هاشمی مدنی ادامه داد: اگر این نیاز در حال حاضر در کشور وجود دارد که با توجه به افزایش مصرف شیشه و نگرانی خانواده‌ها برای امر ازدواج فرزندانشان تشخیص مصرف شیشه جزء آزمایشهای قبل از ازدواج قرار گیرد، این موضوع نیاز به قانون دارد که باید از طریق مجلس پیگیری شود.

 عضو هیئت مدیره انجمن علوم آزمایشگاهی طبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر امکانات آ‌زمایشگاهی لازم برای تشخیص شیشه وجود دارد و تشخیص آن کار سختی نیست ولی برای راه‌اندازی آن در بین آزمایشهای قبل از ازدواج باید هم قانون وجود داشته باشد و هم نیاز به آن.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha