چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۲
کد خبر: 36785
سلامت نیوز: ‌انجمن تغذیه نوجوانان اعلام كرد جوش غرور جوانی یك بیماری پوستی است كه با مصرف برخی مواد غذایی مانند سس مایونز و غذاهای پرادویه كه اثر تحریكی دارد، بیشتر می شود.

هرچند مهم ترین مساله در درمان آكنه، حفظ بهداشت پوست و دست كاری نكردن جوش ها است، اما مصرف كمتر غذاهای پرادویه، چرب و محرك و شیرینی ها برای كمتر كردن عوارض آكنه و جوش های غرور جوانی توصیه می شود.

بنا به این گزارش،‌ منابع ویتامین A مانند جگر، هویج، اسفناج و گوجه فرنگی علاوه بر درمان آكنه به رفع و بهبود جای زخم نیز كمك می كند. همچنین مصرف جوانه گندم و آواكادو -نوعی میوه-، سیر، پیاز و غلات سبوس دار كه حاوی ویتامین E و كروم هستند، در درمان آكنه مؤثر است.

این گزارش می افزاید ناراحتی های روحی و عصبی تأثیر بسزایی در بروز آكنه در نوجوانان دارد زیرا به دنبال فشارهای عصبی و كم خوابی، صورت شادابی و طراوت خود را از دست می دهد، جریان خون كم و سیستم دفاعی پوست ضعیف می شود و زمینه برای رشد آكنه فراهم می شود و به سرعت بر تعداد جوش ها افزوده می شود.

بر اساس این گزارش، رعایت نكردن بهداشت پوست یكی از عوامل مهم در ایجاد یا تشدید جوش های غرور جوانی است.

این گزارش حاكیست پیدایش جوش غرور ناشی از افزایش ترشح چربی و تجمع میكروب در غده چربی كنار مو است بنابراین رعایت نكات بهداشتی می تواند نقش مؤثری در بهبود و تخفیف آن داشته باشد.

این گزارش یادآور شده است دستكاری كردن این جوش ها موجب انتشار عفونت به نقاط دیگر و افزایش تعداد و حجم جوش ها می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha