جمعه ۲۷ آبان ۱۳۹۰ - ۲۲:۲۳
کد خبر: 36811
سلامت نیوز : خیلی وقت ها اتفاق می افتد که دو نفر به قصد ازدواج با هم آشنا می شوند، مدتی صحبت می کنند اما در نهایت یکی از طرفین به این نتیجه می رسد که سرانجام این ازدواج خوش نخواهد بود. و این تازه شروع مشکلات است! چون یک نفر باید با زحمت زیاد طرف مقابل را قانع کند که رابطه به بن بست رسیده و طرف مقابل با همه وجود تلاش می کند رابطه را از نو جوش دهد و ازدواج را به سرانجام برساند.
این اصرارها و تماس های پی در پی گاهی موجب ایجاد ارتباط دوباره می‌شود و این اصلا به صلاح نیست. اگر شما هم جزو کسانی هستید که در این شرایط گرفتار آمده اید، این راهکارها را بخوانید:

صراحت

باید واضح و روشن به او بگویید که همه چیز میان شما تمام شده است. به هیچ وجه نباید به او امید واهی بدهید و در برابر اصرارهای او کوتاه بیایید. این به معنای بی رحم و سنگدل بودن نیست بلکه به معنای صادق بودن است.

 

قاطعیت

 وقتی نامزد سابقتان با شما تماس می‌گیرد، با قاطعیت با او صحبت کنید.

مثلاً بگویید: «دیگه به من زنگ نزن. » اگر باز هم اصرار کرد و دلیل شما را برای این کار جویا شد یا درخواست کرد که شما حرف‌ها و دلایلش برای ادامه دوستی را بشنوید، همین آن قدر تکرار کنید تا متوجه منظورتان شود. گول نخورید و به سؤال‌هایش که هزاران بار تا حالا جواب داده‌اید، پاسخ ندهید.

 

تجسم ذهنی

تکنیک‌های تجسم فکری می‌تواند به شما برای برخورد با این تماس‌ها کمک کند. وقتی نامزد سابقتان تماس می‌گیرد و شروع به صحبت کردن در مورد مسائل مختلف می‌کند، تخیلتان را به کار بیندازید. یک حباب پلاستیکی را تجسم کنید که به شما نزدیک می‌شود تا حصاری برای مراقبت از شما بسازد. کمی صدای تخیلی هم به آن اضافه کنید. حالا با این حباب که دورتان قرار گرفته از نامزد سابقتان در امان هستید. هر حرف، هر تماس و هر آزار و اذیت دیگری از جانب او دیگر به شما برخورد نخواهد کرد.

 

پاسخ ندادن

اگر او همچنان به تماس‌های خود ادامه داد، جواب تلفن او را ندهید. شما صحبتتان را کرده‌اید و دلیلی وجود ندارد که حرف‌هایتان را تکرار کنید. مطمئن باشید که وقتی چند روز پاسخ تماس‌های او را ندهید، به تدریج از تعداد تماس‌های او کاسته شده و در نهایت قطع خواهد شد. می توانید از خانواده تان بخواهید که مودبانه موضوع را با خانواده او در میان بگذارند و از آنها بخواهند مانع از تماس های فرزندشان شوند.

 

 
 

مطلع کردن دیگران

 برخی اوقات نامزد سابقتان ممکن است شما را به فاش کردن اسرار رابطه تان، حرف های خصوصی ای که زده اید یا عکس‌ها و فیلم‌هایی که از شما در اختیار دارد، تهدید کند. در این صورت تردید نکنید و موضوع را به خانواده‌تان اطلاع دهید و در صورت جدی‌تر شدن تهدیدات، پلیس را در جریان بگذارید. یادتان باشد که ترس از واکنش خانواده عواقب جبران ناپذیری برایتان به همراه خواهد داشت. پس بر ترستان غلبه کنید و خانواده‌تان را با صداقت مطلع کنید.

 

نکته مهمی که باید بدانید

آشنایی های پیش از ازدواج نقش موثری در شناخت دارند به شرطی که این آشنایی ها در بستر خانواده شکل بگیرد و از سوی دیگر، اصرار و فشاری برای سرانجام گرفتن آنها در مدت زمان کوتاه نباشد. اما در نقطه مقابل، روابطی که طولانی می شود یا خانواد ها از آن بی اطلاع هستند، در بیشتر موارد نتیجه ای جز شکست ندارند. نتایج تحقیقی انجام شده از سوی انجمن مددکاری علمی ایران، نشان می‌دهد که تنها 10 درصد از ارتباطاتی که پیش از ازدواج در میان دختران و پسران وجود دارد، به ازدواج منجرمی شود و در 90 درصد باقی این ارتباطات قطع خواهد شد.

در این تحقیق که در 5 استان بزرگ کشور و از بین 30 هزار نفر نمونه انجام گرفته است نتایج نشان می‌دهد که از میان همه این افراد تنها 10 درصد از دختران و پسرانی که آشنایی های طولانی مدت و بدون اطلاع والدین داشته اند، با هم ازدواج کرده‌اند و بقیه ارتباط‌ها با گذشت زمان به جدایی ختم شده است. بنابراین از ابتدا روابطتان را از نظر کیفیت و شدت طوری تنظیم کنید که ضرر نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha