شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 36817
سلامت نیوز :یک متخصص پوست و مو گفت: استفاده از کرم‌های ضد آفتاب زیر نورلامپ‌های مهتابی، مانع ایجاد کک و مک در افراد می‌شود.

دکتر اکبر ایلاتی با بیان اینکه کک و مک به شکل ضایعه پوستی هم سطح و به رنگ قهوه‌ای بوده که بیشتر در ناحیه صورت نمایان می‌شود، اظهار کرد: لامپ‌های کم‌مصرف مهتابی به علت وجود اشعه‌های مضر باعث ایجاد کک و مک می‌شوند، بنابراین باید از حضور در مقابل آنها اجتناب کرده یا در چنین محیط‌هایی از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کرد. وی با اشاره به اینکه بی‌رنگ‌کننده‌ها اثرات درمانی کمی در از بین بردن کک و مک دارند و تنها در پوست‌های روشن نتایج خوبی را ظاهر می‌کنند، گفت: بهترین راه پیشگیری از بروز کک و مک می‌تواند مصرف منظم کرم‌های ضدآفتاب و پرهیز از مواجهه طولانی مدت در معرض نور آفتاب و همچنین لیزر درمانی باشد.

این متخصص پوست و مو با تاکید بر ژنتیکی بودن کک و مک گفت: کک و مک معمولا دارای فاکتورهای ژنتیکی بوده و در افراد با موهای روشن، چشم آبی و رنگ پوست روشن شیوع بیشتری دارد.

وی در مورد تاثیر روغن جوانه گندم، در کاهش کک و مک گفت: روغن جوانه گندم که با چرب شدن پوست، سبب انعکاس نسبی آفتاب می‌شود، تاثیر کمی در جلوگیری از کک و مک دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha