سلامت نیوز :یک متخصص کودکان با تاكید بر اینكه استفاده از آنتی بیوتیك در درمان سرماخوردگی‌های ویروسی بی‌اثر است، گفت: اگر آبریزش بینی و سرفه در كودكان، 10 تا 14 روز ادامه یابد یا علائم درگیری سینوس‌ها مانند تب، درد صورت یا بدن مشاهده شود، احتمال ابتلا به سینوزیت میکروبی وجود دارد. دکتر وحید قبادی دانا سرماخوردگی را یک بیماری ویروسی با علائم آبریزش و انسداد بینی عنوان كرد و گفت: در سرماخوردگی علائمی مانند تب، سردرد و درد عضلانی یا وجود ندارد یا بسیار خفیف است.

 این بیماری در تمام فصول سال اتفاق می‌افتد اما از اوایل پاییز تا پایان بهار شایع‌تر است. این عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران از رینو ویروس به‌عنوان شایع‌ترین عامل سرماخوردگی نام برد و ادامه داد: این بیماری در ماه‌های مهر، آبان، فروردین و اردیبهشت بیشتر از سایر فصول سال شایع می‌شود؛ این در حالی است كه ویروس RSV و آنفلوانزا بیشتر از دی تا فروردین ماه کودکان را مبتلا می‌کند.

وی در ادامه اظهار داشت: کودکان سالانه به‌طور متوسط شش تا هشت مرتبه دچار سرماخوردگی می‌شوند که البته با افزایش سن تعداد دفعات ابتلا به این بیماری كمتر می‌شود؛ به‌طوری که بالغین به طور متوسط دو تا سه بار در سال به این بیماری مبتلا می‌شوند. مدیر مرکز خدمات تخصصی آسم و آلرژی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران اظهار داشت: افزایش مواجهه با ویروس، تعداد دفعات ابتلا به سرماخوردگی را افزایش می‌دهد؛

 به طوری که کودکانی که در مهدکودک نگهداری می‌شوند بیشتر از کودکانی که در تمام اوقات در خانه هستند به بیماری سرماخوردگی مبتلا می‌شوند. این متخصص کودکان با بیان اینکه تعداد دفعات سرماخوردگی در اثر ضعف سیستم ایمنی نیز افزایش می‌یابد، افزود: ویروس‌های سرماخوردگی می‌توانند با ذرات ریز و درشت تنفسی و نیز تماس مستقیم از فردی به فرد دیگر منتقل شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha