سلامت نیوز :رییس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی كشور گفت: 45 درصد از زندانیان كشور دارای جرائم مرتبط با مواد مخدر هستند و اگر این زندانیان نبودند فضای زندانهای قبل از انقلاب برای كشور كافی بود.

"غلامحسین اسماعیلی" گفت: در زمینه فضای زندان در كشور با مشكلات جدی روبرو هستیم كه بخش عمده آن ناشی از تولید و عرضه مواد مخدر در كشور همسایه ایران و مربوط به جرائم مواد مخدر است.

وی افزود: حجم عظیمی از زندانیان را افراد مربوط به مواد مخدر تشكیل می دهند و اگر این عامل نبود فضای زندانهای قبل از انقلاب هم اكنون برای ایران كفایت می كرد.

رییس سازمان زندانها بخش دیگری از مشكلات ناشی از كمبود فضای زندانها را مربوط به توسعه نیافتن آن پس از انقلاب اسلامی دانست.

اسماعیلی توجه به فعالیتهای فرهنگی را برای اصلاح و تربیت زندانیان محور كارها در زندانها خواند و گفت: در حالی كه طبق قانون دستگاهها باید یك تا سه درصد اعتبارات را به فعالیتهای فرهنگی اختصاص دهند این سازمان به مراتب خیلی بیشتر از این رقم را صرف فعالیت های فرهنگی برای مددجویان می كند.

رییس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی كشور سوادآموزی، حرفه آموزی، فعالیت های مختلف دینی، آموزش قرآن و ... را از جمله این فعالیتها برشمرد و گفت: این سازمان در این راستا از توان سایر دستگاهها از جمله آموزش و پرورش، نهضت سوادآموزی و سایر دستگاهها استفاده می كند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha