شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۳
کد خبر: 36849
سلامت نیوز: یک متخصص پوست و مو گفت: استفاده از کرم‌های ضد آفتاب زیر نورلامپ‌های مهتابی، مانع ایجاد کک و مک در افراد می‌شود.

دکتر اکبر ایلاتی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه کک و مک به شکل ضایعه پوستی هم سطح و به رنگ قهوه‌ای بوده که بیشتر در ناحیه صورت نمایان می‌شود، اظهار کرد: لامپ‌های کم مصرف مهتابی به علت وجود اشعه‌های مضر باعث ایجاد کک و مک می‌شوند، بنابراین باید از حضور در مقابل آنها اجتناب کرده و یا در چنین محیط‌هایی از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه بی‌رنگ کننده‌ها اثرات درمانی کمی در از بین بردن کک و مک دارند و تنها در پوست‌های روشن نتایج خوبی را ظاهر می‌کنند، گفت: بهترین راه پیشگیری از بروز کک و مک می‌تواند مصرف منظم کرم‌های ضد آفتاب و پرهیز از مواجهه طولانی مدت در معرض نور آفتاب و همچنین لیزر درمانی باشد.

این متخصص پوست و مو با تاکید بر ژنتیکی بودن کک و مک گفت: کک و مک معمولا دارای فاکتورهای ژنتیکی بوده و در افراد با موهای روشن، چشم آبی و رنگ پوست روشن شیوع بیشتری دارد.

وی در مورد تاثیر روغن جوانه گندم، در کاهش کک و مک گفت: روغن جوانه گندم که با چرب شدن پوست، سبب انعکاس نسبی آفتاب می‌شود، تاثیر کمی در جلوگیری از کک و مک دارد.

ایلاتی در مورد تاثیر قرص‌های ضد بارداری در بروز کک و مک اظهار کرد: مصرف قرص‌های ضد بارداری در ایجاد آن تاثیری نداشته بلکه در تشدید ضایعه پوستی بنام "ملاسما" نقش دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha