سلامت نیوز: شیردهی می‌تواند باعث کاهش علایم استرس در مادران شود به این دلیل که روی سیستم هورمونی و فیزیولوژی تاثیرگذار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، دکتر اشرف تشکری روانپزشک اطفال در حاشیه بیست و هشتمین همایش سالیانه انجمن روانپزشکان گفت: شیردهی نقش به سزایی در رشد کودک دارد و هیچ تغذیه ای جایگزین این نوع تغذیه در کودک نیست.

وی با اشاره به اینکه شیردهی نقش بسیار زیادی در سلامت مادران چه از لحاظ جسمی چه از لحاظ روانی دارد، افزود: سازمان بهداشت جهانی توصیه کرده که نوزادان تا 6 اول زندگی فقط از شیر مادراستفاده کند. در همین رابطه مطالعات نشان می دهد رابطه میان شیردهی و افسردگی پس از زایمان دو طرفه است یعنی شیردهی باعث کاهش افسردگی مادر و افسردگی مادر باعث قطع شیر دهی می شود.

این روانپزشک اطفال در ادامه عنوان کرد: افسردگی پس از زایمان در مادرانی که از شیر خود، کودکانشان را تغذیه می کنند شیوع کمتری دارد و این از لحاظ سیستم مراقبت های بهداشتی مادر و کودک از اهمیت بسیاری برخوردار است به این دلیل که وقتی مادری علایم افسردگی را دارد سعی می کند افسردگی خود را به موقع درمان کند تا کمترین تاثیر را بر شیر دهی بگذارد و برعکس وقتی که مادری را می بینیم تصمیم به قطع شیرهی دارد از لحاظ افسردگی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: شایعترین علل شیر دهی احساس نا کافی بودن شیر باشد که خود می تواند یک نوع شناخت منفی از علایم افسردگی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha