شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۴
کد خبر: 36853

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: با مصوبه قلیان‌ها و خروج قهوه‌خانه‌ها از شمول آئین‌نامه اجرایی قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات نه تنها موافق نیستیم بلكه با آن مخالف هستیم.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: با مصوبه قلیان‌ها و خروج قهوه‌خانه‌ها از شمول آئین‌نامه اجرایی قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات نه تنها موافق نیستیم بلكه با آن مخالف هستیم.

دكتر مرضیه وحید دستجردی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: پیشنهاد ما درباره قلیان همان پیشنهادی بود كه در ستاد مبارزه با دخانیات مطرح كردیم و خوشبختانه در كمیسیون اجتماعی دولت رای آورد.

وزیر بهداشت اكید كرد: مصوبه خروج قهوه‌خانه‌ها از شمول آئین‌نامه اجرایی قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات، دقیقا مخالف پیشنهاد وزارت بهداشت است.

وی در پاسخ به این پرسش چگونه علیرغم مخالفت وزارت بهداشت، تصمیم و مصوبه مذكور گرفته شد، گفت: باید بپرسیم كه این مصوبه از كجا نشأت گرفته است.

به گزارش ایسنا، وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک در مصوبه‌ای بنا به پیشنهاد وزارت بهداشت و به استناد ماده (۱۸) قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات، آئین نامه اجرایی قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات را اصلاح کرد و بر اساس آن، قهوه‌ خانه ها از شمول آئین نامه اجرایی قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات خارج شدند.

یادآور می شود، براساس ماده ۸ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات اماکن عمومی به مکان‌هایی گفته می شود که مورد استفاده و مراجعه جمعی یا عموم مردم است. این اماکن شامل اماکن متبرکه دینی، بیمارستان ها، درمانگاه ها، سالن های نمایش، سینماها، فضاهای عمومی مهمانخانه‌ها و مهمانسراها و میهمانپذیرها، خوراک سراها (رستورانها)، قهوه‌خانه‌ها، کارخانجات،‌گنجینه‌ها (موزه‌ها)، پایانه‌های مسافربری، فروشگاه های بزرگ، اماکن فرهنگی، اماکن ورزشی، کتابخانه‌های عمومی، مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی، وسایل نقلیه عمومی، موسسات و سازمان های دولتی و عمومی، نهادهای انقلاب اسلامی، بانک ها و شهرداری ها و هر نوع مرکز و محل جمعی دیگر می‌شود که براساس مصوبه جدید دولت قهوه خانه‌ها از این فهرست حذف می شوند.
منبع: جهان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha