شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۶
کد خبر: 36862
سلامت نیوز: رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران از آغاز اقدامات کارشناسی مشترک به منظور تعیین تعرفه های خدمات درمانی سال 91 با همکاری وزارت بهداشت خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر سید شهاب‌الدین صدر روز شنبه در همایش ملی مسئولان انتظامی سازمانهای نظام پزشکی سراسر کشور در محل کتابخانه ملی، گفت: بررسی تعیین تعرفه های خدمات درمانی سال 91 در کمیته ای مشترک با حضور کارشناسان سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت آغاز شده است.

وی با اشاره به فعالیت شوراهای حل اختلاف سازمان نظام پزشکی در 185 شهرستان کشور، علت اصلی شکایات‌ پزشکی را عدم رضایت از کیفیت درمان عنوان کرد و گفت: مسایل مالی، عدم رعایت تعرفه‌های درمان و عدم انصاف در هزینه‌ها نیز از دیگر علل شکایت از پزشکان است.

صدر با عنوان این مطلب که آگاهیهای مردم از پیشرفتهای پزشکی افزایش یافته و به این ترتیب مطالبات مردم از پزشکی در حال افزایش است، افزود: این موضوع نیز موجب بیشتر شدن شکایت از پزشکان می‌شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران در ادامه به آمار پرونده‌های شکایت از پزشکان از سال 87 تا 6 ماهه اول سال 90 اشاره کرد و گفت: در سال 87 تعداد پرونده‌هایی که در دادسرا تشکیل شده 4 هزار و 145 پرونده بوده که نسبت به سال 86 حدود 18 درصد افزایش داشته است. در سال 88 نیز 4 هزار و 211 پرونده تشکیل شده که نسبت به سال قبل از آن 2 درصد افزایش داشته است.

صدر در همین زمینه افزود: در سال 89 نیز 4 هزار و 187 پرونده تشکیل شده که نسبت به سال قبل از آن یک درصد کاهش داشته است. در 6 ماهه اول سال 90 نیز حدود 10درصد در تشکیل پرونده‌ها کاهش داشته‌ایم. در مجموع، تشکیل پرونده‌های پزشکی در 6 ماهه اول سال 90 حدود 18 درصد کاهش داشته است که امیدواریم این روند در نیمه دوم سال نیز ادامه یابد.

وی گفت: پیش از این روند رسیدگی به شکایات طولانی بود اما اکنون روند رسیدگیها سرعت گرفته و لازم است رسیدگی به این پرونده‌ ها سریع انجام شود. در مجموع هماهنگی بسیار خوبی با سازمان نظام پزشکی و دستگاه قضایی وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha