سلامت نیوز: یک کارشناس تغذیه گفت: مصرف مواد حاوی پروبیوتیک‌ها موجب افزایش بعضی از انواع میکروفلورهای مفید روده می‌شود و شمارش کلی باکتری‌ها در روده افزایش پیدا می کند.

محمدعلی مطلق در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تحقیقات ثابت کرده است که با مصرف غذاهای حاوی مواد پروبیوتیک‌ امکان تغییر فلور طبیعی دستگاه گوارش به سمت میکروارگانیسم‌های مفید (ریز زنده‌های مفید) وجود دارد.
 
وی گفت: مطالعات نشان می‌دهد که مصرف مواد حاوی پروبیوتیک‌ها موجب افزایش بعضی از انواع میکروفلورهای مفید روده می‌شود و شمارش کلی باکتری‌ها در روده افزایش پیدا می‌کند که این تغییر در جمعیت باکتری‌های مفید باعث اثرات زیستی مثبت در بدن می‌شود.

*پروبیوتیک‌ها در کاهش کلسترول خون و درمان التهاب روده مؤثر است

این کارشناس تغذیه اضافه کرد: معمول‌ترین میکروارگانیسم‌های پروبیوتیک به 3 گروه باکتری‌ها، قارچ‌ها و مخمرها تقسیم می‌شوند که از جمله برخی فواید این مواد می‌توان به کنترل عفونت‌های روده‌ای و درمان عفونت ناشی از فعالیت هلیکوباکتری‌ها خصوصاً هیلکوباکترپیلوری اشاره کرد.

مطلق بیان داشت: پایین آوردن کلسترول خون، درمان بیماری‌های التهابی روده، جذب بهتر مواد مغذی، بهبود عدم تحمل لاکتوز، حفظ سلامت دستگاه گوارش و بدن، جلوگیری از ابتلا به بیماری های آلرژیک، تقویت کارکرد سیستم ایمنی بدن، اثرات ضدسرطانی، پیشگیری و درمان بیماری‌های اسهالی، احساس خوب سلامتی و اثر در ساخت برخی ویتامین‌ها از اثرات دیگر پروبیوتیک‌هاست.

وی ادامه داد: امروزه محصولات غذایی زیادی که حاوی پروبیوتیک‌هاست، وارد بازار شده است؛ در این بین محصولات لبنی از جایگاه بیشتری برخوردار هستند و انواع مختلف محصولات لبنی حاوی پروبیوتیک‌ها در بسته بندی‌های مختلف وارد بازار شده است که می‌توان از انواع مواد غذایی پروبیوتیک، به نوشیدنی کفیر و پنیر پروبیوتیک اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha