وزیر بهداشت:هرسپتین در حال حاضر جزو داروهایی است که در زمره طرح‌های کلان فناوری مورد حمایت قرار گرفته است و خوشبختانه در مرحله تولید نیمه صنعتی قرار دارد و امیدواریم کمتر از یک سال دیگر به طور کامل تولید و به بازار عرضه شود.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تولید و عرضه داروی سرطان سینه "هرسپتین" طی سال آینده در کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مرضیه وحید دستجردی در مراسم دیدار وزرای بهداشت ایران و عراق افزود: در حال حاضر برای درمان سرطان سینه دارویی به نام "هرسپتین "وجود دارد که قیمت این دارو چند برابر داروهای قبلی است و پزشکان آن را برای بیماران تجویز می‌کنند؛ اگر قرار باشد همه هزینه این دارو را بیماران بپردازند سالانه حدود 200 میلیون دلار برای این کار هزینه می‌شود، بنابراین به بیماران برای استفاده از این دارو کمک‌هایی می‌کنند.
 
وی افزود: هرسپتین در حال حاضر جزو داروهایی است که در زمره طرح‌های کلان فناوری مورد حمایت قرار گرفته است و خوشبختانه در مرحله تولید نیمه صنعتی قرار دارد و امیدواریم کمتر از یک سال دیگر به طور کامل تولید و به بازار عرضه شود.
 
وزیر بهداشت گفت: ما قصد داریم اینگونه تجربیات خود را در اختیار کشور عراق قرار دهیم و خوشحالیم که وزیربهداشت عراق دستور دادند تا پروسه سخت مراحل ثبت دارو تسهیل شود.
 
وی تاکید کرد: با توجه به آنکه هم در زمینه آموزش پزشکی و هم در زمینه خدمات بهداشتی و درمانی فعالیت می‌کنیم آماده همکاری با عراق در زمینه فعالیت‌های آموزشی نیز هستیم.
 
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در زمینه داروسازی از بخش خصوصی استفاده کرده‌ایم به گونه‌ای که 50 تا 60 درصد شرکت‌های تولید دارو خصوصی هستند. این بخش آمادگی لازم را برای همکاری با کشور عراق دارد.
 
دستجردی تصریح کرد: در زمینه بیماری‌هایی مانند جراحی قلب اطفال، چشم و انواع پیوند‌ها به ویژه پیوند کبد می‌توانیم هم کمک‌های آموزشی به عراق بکنیم و هم در زمینه درمانی همکاری‌هایی داشته باشیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم سازمان غذا و دارو و داروخانه‌های داروسازی ایران آمادگی دارند تا دانش فنی خود را در اختیار عراق قرار دهند و با این کشور در زمینه دارویی کارهای مشترکی انجام دهند.

وی تاکید کرد: مساله ثبت مراحل دارو و ورود آنها به عراق نخستین گام است ولی قصد داریم که دانش فنی سازمان غذا و دارو را به عراق انتقال دهیم و بتوانیم در زمینه دارویی اقدامات مشترکی انجام دهیم.
دستجردی افزود: بازار دارویی منطقه بازار بزرگی است و به ما این فرصت را می‌دهد که کارخانه‌های مشترکی را در زمینه دارویی از جمله واکسن داشته باشیم.
 
وی تصریح کرد: با توجه به این نکات داروهای تولید داخل در میان مردم محبوبیت زیادی دارند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند به طوری که سازمان غذا و دارو و متولیان قاچاق کالا باید مراقبت‌های زیادی انجام دهند تا داروهای ایرانی به کشورهای همسایه قاچاق نشود.
 
وی با بیان اینکه فقط چهار درصد از داروهای مورد نیاز ایران از کشورهای دیگر وارد می‌شود، گفت: همین میزان داروی وارداتی 35 درصد از اعتبارات دارویی ایران را به خود اختصاص می‌دهد، بنابراین در تلاشیم تا حد امکان این داروها را در داخل کشور تولید کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha