یک کارشناس صنایع غذایی گفت: مصرف پنیر همراه با گردو می‌تواند برای استخوان‌سازی بسیار اهمیت دارد و استخوان‌ها را محکم می‌کند.

سلامت نیوز: یک کارشناس صنایع غذایی گفت: مصرف پنیر همراه با گردو می‌تواند برای استخوان‌سازی بسیار اهمیت دارد و استخوان‌ها را محکم می‌کند.

مرتضی مشایخ در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: مصرف فرآورده‌های لبنی برای گروه‌های مختلف سنی از اهمیت خاصی برخوردار است به دلیل اینکه شیر یکی از بهترین مواد غذایی است.

وی گفت: مصرف شیر برای استخوان‌سازی و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار اهمیت دارد و یک کاسه ماست، 2 لیوان دوغ یا 60 گرم پنیر برابر یک واحد شیر است.

این کارشناس صنایع غذایی بیان داشت: مصرف پنیر همراه با گردو می‌تواند برای استخوان‌سازی بسیار اهمیت داشته باشد به دلیل اینکه نسبت کلسیم به فسفر یک به یک است و مصرف آن استخوان را مستحکم‌تر می‌کند.

مشایخ اضافه کرد: مصرف شیر در تنظیم چربی بدن مؤثر است به دلیل اینکه چربی موجود در شیر در حد تناسب است و مصرف آن موجب کاهش چربی‌های دور شکم می‌شود.

وی افزود: مصرف کافی شیر و فرآورده های آن از بروز بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان و پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند و تقریباً 70 درصد از پروتئین‌های بدن را تأمین می‌کند.

این کارشناس صنایع غذایی با اشاره به اینکه ایرانیان شیر کمی مصرف می‌کنند، بیان کرد: در برخی از کشورها افراد سالانه 300 کیلوگرم شیر مصرف می‌کنند اما این میزان در کشور ما بسیار کمتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha