سلامت نیوز: معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: مصوبه جدید هیئت دولت مبنی بر عدم ممنوعیت استفاده از دخانیات و قلیان در قهوه خانه ها پیشنهاد وزارت بهداشت نبود و وزارت بهداشت سعی می‌کند این مصوبه را به حالت اولیه‌اش درآورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علیرضا مصداقی‌نیا در همایش روز جهانی داوطلبان سلامت که صبح امروز در سالن همایش‌های رازی برگزار شد‌ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر 140 هزار داوطلب سلامت در کشور فعالیت می‌کنند که به علت تغییر اپیدمیولوژی بیماری‌ها در ایران مأموریت این داوطلبان را تغییر خواهیم داد.

وی افزود: شیوع بیماری‌ها از بیمار‌‌ی‌های واگیر به سمت بیماری‌های غیرواگیر رفته است و می‌توانیم با آموزش داوطلبان سلامت موجب تغییر در شیوه‌های زندگی مردم بشویم.

مصداقی‌نیا درباره مصوبه اخیر هیئت دولت در زمینه مجاز شدن مصرف دخانیات و قلیان در قهوه‌خانه‌ها اظهار داشت: تعداد محدودی‌ از قهوه‌خانه‌ها هستند که مجوز استعمال قلیان را داشتند که این قهوه‌خانه‌ها مستثنی شده‌اند اما قهوه‌خانه‌های جدید و قهوه‌خانه‌های بی‌مجوز نباید از قلیان استفاده کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: مصوبه جدید هیئت دولت پیشنهاد وزارت بهداشت نبود و وزارت بهداشت سعی می‌کند این مصوبه را به حالت اولیه‌اش درآورد.

وی اضافه کرد: یعنی اگر مصوبه‌ای هم هست باید اصلاح شود و نظر ما این است که قلیان در هیچ مکان عمومی نباید استفاده شود.

مصداقی‌نیا گفت: اگر مجوز 10 ساله قهوه‌خانه‌های فعلی نیز تمام شود برای مجوز جدید دیگر نباید دستوری داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha