سلامت نیوز: بسیاری از علائم مسمومیت با منو اکسید کربن شبیه به علائم سرماخوردگی است و اکثر افراد فکر می کنند به دلیل سردی هوا دچار سرماخوردگی شده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان گفت: ابتلای تمام افراد خانواده به علایمی شبیه به آنفلوآنزا، بروز مسمومیت در افراد را نشان می‌دهد.

دکتر ابوالفضل شجاعی تصریح کرد: سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی قراری، تهوع، استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد و کاهش دید از علایم عمومی مسمومیت‌ها است.

به گفته وی، خواب آلودگی شدید، کسلی، خستگی و کاهش قدرت عضلانی از جمله علایم اولیه مسمومیت در افراد است.

دکتر شجاعی تأکید کرد: افراد با خارج شدن از فضای آلوده می‌توانند از پیشرفت مسمومیت منو اکسید کربن پیشگیری کنند.

وی با اشاره به علایم پایانی مسمومیت با گاز منواکسیدکربن (CO) مانند کبودی دست، دور لب‌ها و نوک انگشتان، گفت: فرد در نهایت دچار تنگی نفس شده و فوت می‌کند.

وی در ادامه افزود: باید ضمن تماس با اورژانس ۱۱۵، فرد مسموم از محیط آلوده به هوای آزاد منتقل، یقه پیراهن و کمربند و لباس های تنگ وی باز و در صورت امکان اکسیژن دهی انجام شود.

دکتر شجاعی خاطر نشان کرد: خارج کردن افراد مسموم از محیط آلوده و قرار دادن آن ها در محیط باز از مهمترین اقدامات پیشگیری از عوارض ناشی از مسمومیت با گاز سمی منوکسید کربن است.

وی در پایان تصریح کرد: کودکان، زنان باردار و سالمندان آسیب پذیرترین گروه در معرض خطر مسمومیت با گاز سمی منوکسیدکربن هستند و علایم مسمومیت در آنها سریع تر و با شدت بیشتری بروز می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha