سلامت نیوز: آمارها و تحقیقات نشان می‌دهد که حدود 50 هزار بیمار مبتلا به ام اس در کشور وجود دارد و این آمار طی 10 سال گذشته روبه رشد بوده است.

محمدعلی صحرائیان نایب،رئیس انجمن ام‌اس ایران درگفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود:درتهران طی بررسی انجام شده در هر 100 هزار نفر 51 نفر مبتلا به ام‌اس هستند که این آمار طی 10 سال گذشته روبه‌رشد بوده است.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد ایران در منطقه‌ای قرار دارد که آمار ام اس رو به افزایش است،گفت:شناخت بیماری ام‌اس توسط این افراد اجتماعی مهمترین دغدغه بیماران ام‌اس است.

صحرائیان با بیان اینکه شناختی که جامعه از بیماری ام‌اس دارد باید یک شناخت دقیق باشد،تصریح کرد:اشتغال دغدغه بعدی بیماران ام‌اس است.

وی اظها رداشت:‌مسئله اشتغال مهمترین مسئله امروز بیماران ام‌اس است و حتما این موضوع نیازمند حمایت دولت ،کارگزاران و خدمتگزاران مردم است و هم نیازمند کمک خیرین؛تا سهمیه‌ای را برای این افراد قرار دهد.

*20-40 سالگی شایعترین سن ابتلا به ام‌اس

در ادامه صحرائیان با بیان اینکه 20-40 سالگی شایعترین سن ابتلا به ام‌اس است،افزود:درکشور ما متوسط سن ابتلا به ام‌اس 25 تا 27 سالگی است.

وی گفت:‌یکی از مهمترین درمانها برای بیماران ام‌اس به خصوص در مرحله‌ای که بیماران دچار اختلالاتی در تعادل، حرکت و راه رفتن می‌شوند توانبخشی است و یکی از مهمترین درمان‌هایی که توسط پزشکان نادیده گرفته می‌شود همین توانبخشی صحیح است.

وی با بیان اینکه موضوع توانبخشی در مورد بیماران ام‌اس به خوبی انجام نمی‌شود،افزود:گاهی لازم است به دلیل حملات بیماری،توانبخشی در منزل انجام می‌شود.

صحرائیان تصریح کرد:موضوع توانبخشی در منزل توسط بیمه‌ها پوشش داده نمی‌شوند و دراین مورد بیماران با مشکل روبه‌رو هستند و توانبخشی هم یک بحث ممتد و دامنه دار است و باید به صورت صحیح و علمی برای بیماران انجام شود.

وی اظهار داشت:امیدواریم پوشش بیشتری برای توانبخشی توسط مسئولان انجام شود تا بیماران دغدغه کمتری در این زمینه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha