سالانه از هر 100 هزار فرد ،63 زن و 43 مرد در سنین پیری به شکستگی های استخوانی و شکستگی ناشی از پوکی استخوان دچار می شوند که 10 تا 12 درصد از این افراد براثر این شکستگی ها جان خود را از دست می دهند.

10 تا 12 درصد شکستگی های ناشی از پوکی استخوان منجر به مرگ افراد می شود

دکتر علی اکبر اسماعیلی جاه عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مسئول برگزار کننده این کنگره در مراسم افتتاحیه کنگره ارتوپدی که از امروز کار خود را آغاز کرد در گفت و گو با خبرنگار سرویس « بهداشت و درمان» ایسنا واحد علوم پزشکی ایران، گفت: امروزه در جهان سالهای پیش رو به دهه حل مشکل استئوپروز (پوکی استخوان) نام گذاری شده و توجه تمامی تخصص های ارتوپدی دنیا به حل این معضل که شامل پیشگیری و درمان می شود معطوف شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیماری پوکی استخوان عمده ترین مشکل بشر در دنیا است که بروز آن و شکستگی ناشی از این بیماری که غالبا در سنین پیری رخ می دهد باعث ایجاد مشکلات بسیاری در فرد می شود.

دکتر فرهمندی متخصص ارتوپدی و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی نیز در ادامه با اشاره به درمان های مشکل ،طولانی و هزینه بر بیماری پوکی استخوان و شکستگی های ناشی از آن گفت: فاکتورهای مختلفی از جمله سوء تغذیه، کمبود ویتامین D وقرار نگرفتن در معرض نور خورشید می تواند عاملی برای ایجاد این بیماری شود.

وی معتقد است: بهترین راه پیشگیری از بروز این بیماری مهلک ،تغذیه مناسب، استفاده از شیر و لبنیات و پروتئین همچنین نورخورشید است .از سوی دیگر، ورزش کردن به خصوص ورزش های مناسب در سنین پیری می تواند تا حد زیادی از پیشرفت این بیماری پیشگیری کند.

لازم به ذکر است؛ کنگره ارتوپدی به همت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از امروز 12 دی ماه به مدت 3 روز در محل سالن فرهنگی ورزشی وزارت کار برگزار می شود که در این کنگره آخرین مقالات در رابطه با استئوپروز توسط اساتید و متخصصان زنان و مامایی، غدد و ارتوپدی ارائه می شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha