سلامت نیوز: معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: مصوبه جدید در مورد مجازشدن استعمال قلیان در قهوه‌خانه‌ها به هیچ‌وجه پیشنهاد وزارت بهداشت نبوده است.

دكتر علیرضا مصداقی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مصوبه جدید دولت مبنی بر مجاز شدن استعمال دخانیات و از جمله قلیان در قهوه‌خانه‌ها و خروج قهوه‌خانه‌ها از شمولیت اماكن عمومی گفت: این مصوبه پیشنهاد وزارت بهداشت نبوده است و ما پیگیر اصلاح آن هستیم.

وی گفت: بر اساس قانون جامع كنترل و مبارزه ملی با دخانیات استعمال قلیان در هیچ امكنه عمومی نباید مورد استفاده قرار گیرد. بر اساس آیین‌نامه قانون جامع كنترل و مبارزه ملی با دخانیات، قهوه‌خانه‌ها نیز در گروه اماكن عمومی قرار دارند و نباید استعمال قلیان در این اماكن صورت گیرد.

مصداقی‌ نیا افزود: پیش از این تعداد محدودی از قهوه‌خانه‌ها مجوز استعمال قلیان را داشتند، این مجوز‌ها حداكثر10 ساله است و پس از پایان زمان مجوزها، این قهوه‌خانه‌ها مجوز ارائه قلیان را ندارند و قهوه‌خانه‌های جدید نیز به هیچ عنوان اجازه ارائه قلیان ندارند.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: برای حفظ سلامت مردم، وزارت بهداشت تلاش می‌كند كه مصوبه قبلی اجرایی شود. در مجموع به دنبال اصلاح این مصوبه جدید هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha