یکشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 36905
سلامت نیوز: خیلی از مردم جهان به هنرمندان، ورزشکاران و چهره‌های مشهور تلویزیونی علاقه دارند و از زندگی و رفتار‌های آنها الگو‌برداری می‌کنند و تصوری غیر واقعی از آنها دارند اما به محض آنکه خبر بیماری یا مرگ هنرمندان و ورزشکاران جهان به گوش هواداران می‌رسد، پی می‌بند آنها نیز انسان‌هایی عادی هستند. داستان بیماری چهره‌های مشهور جهان به مردم کمک می‌کنند تا با بیماری‌های مختلف آشنا شوند و برای مبارزه با آنها روحیه پیدا کنند.

کاترین زتا جونز و اختلال دو قطبی
در ماه آوریل سال 2011، کاترین زتا جونز هنرپیشه 42 ساله هالیوود، پس از مراجعه به روان‌پزشک و انجام آزمایش‌های مختلف، پی برد به اختلال دو قطبی مبتلاست.
پزشکان علت ابتلای خانم جونز به اختلال دو قطبی را تحمل فشار‌های عصبی و اضطراب زیاد در زمان ابتلای همسرش (مایکل داگلاس) به سرطان حنجره دانستند. انواع مختلفی از اختلال دو قطبی وجود دارد. در این بیماری حمله‌های افسردگی خلق و خوی فرد را تغییر می‌دهند و او را به حالت شیدایی یا جنون خفیف می‌رسانند.

چارلی شین و توهم
زمستان گذشته، «چارلی شین»، هنرپیشه مشهور هالیوود، در مصاحبه‌های گوناگون اعلام کرد با انتشار شماره تلفن همراه هنرمندان مریخ و شهرت خواهد رسید. روان‌‌پزشکان آمریکایی بلافاصله پس از شنیدن مصاحبه‌های او اعلام کردند گفته‌های «چارلی شین» نشان می‌دهد یا به اختلال دو قطبی مبتلاست یا مخدر مصرف می‌کند به گفته دانمشندان، مصرف مخدر‌هایی مانند کوکائین باعث ایجاد تحریک‌پذیری، تکانشگری، جنون و رفتار‌های پر‌آب‌وتاب می‌شود.

ونوس ویلیامز و سندرم شوگرن
ونوس ویلیامز، تنیسور 31 ساله آمریکایی، چند بار به دلیل احساس ضعف و آسیب‌دیدگی در زانو‌ها و کشاله ران مسابقه‌ها را ترک کرده است. او اواخر ماه آگوست سال 2011، به علت ابتلا به سندرم شوگرن از مسابقه‌های «یواس اوپن» کناره گرفت. سندرم شوگرن به علت اختلال سیستم ایمنی بدن بروز می‌کند. افراد مبتلا به این نارسایی از خشکی چشم و دهان شکایت دارند. در مراحل پیشرفته، فرد مبتلا به شدت خسته می‌شود و باید با مشکلات کلیوی، ریوی، کبدی و درد مفاصل مبارزه کند.

سرنا ویلیامز و آمبولی
سال 2011 برای خواهران ویلیامز سرشار از اتفاق‌های گوناگون بود. در ماه مارس سال جاری، پزشکان مرکز پزشکی رونالدریگان در لس‌انجلس اعلام کردند لخته خونی که در ریه سرنا ویلیامز بود، خارج کرده‌اند. سرنا ویلیامز 30 ساله چندی پیش به علت خونریزی شدیدی که عاملش لخته‌ای خون بود، به بیمارستان مراجعه کرد. او می‌گوید: «این اتفاق ترسناک و نا‌امید‌کننده بود حالا در خانه استراحت می‌کنم و پزشکان لحظه به لحظه فعالیت‌های بدنم را کنترل می‌کنند.»

دانیل راد کیلیف و الکلسیم
میلیون‌ها طرفدار فیلم‌های هری پاتر در اقصی نقاط جهان جادوگر جوانی را می‌دیدند که با شرارت مبارزه می‌کرد، اما کمبود اعتماد به نفس این چهره جذاب و دوست داشتنی باعث شد تا به الکل پناه ببرد. در ماه جولای سال 2011، رادکیلیف در گفت‌وگو با مجله جی . کیو اعلام کرد نوشیدن الکل را کنار گذاشته تا از زندگی لذت ببرد. او گفت: «تلاش می‌کنم از این به بعد طوری زندگی کنم که شایسته افراد مشهور است.»

کیت میدلتون و بی‌اشتهایی عصبی
به احتمال زیاد فردی بیش از کیت میدلتون در آزمون‌های مختلف پزشکی، روانی، رفتار‌شناسی و ... شرکت نکرده است. شگفت‌آورست که مردم پی بردند او به شدت لاغر است و سایز لباس‌هایش از 6 به دو کاهش یافته است. اندازه دور کمر «دوشش کمبریج» به قدری کم بود که جنجال ایجاد کرد. کارشناسان اعلام کرده‌اند او به نسبت سنش اندام کوچکی دارد و به احتمال زیاد بیمار است. برخی از متخصصان و خبرنگاران معتقدند کیت به بیماری آنور کسیانروزا (بی‌اشتهایی عصبی) مبتلاست.

آمادا سیفرید و حمله هراس
شما گمان می‌کنید زنی 25 ساله که در فیلم‌های فراوانی ایفای نقش کرده، نمی‌تواند به بیماری مبتلا باشد؟ آمادا سیفریدپ پس از مدت‌ها مراجعه به روان‌پزشک و پشت‌سر گذاشتن جلسات متعدد مشاوره توانست با حمله‌ها هراسم ناشی از فشار‌ها و انتظارات بالا از شهرت مبارزه کند و آن را شکست دهد. او در گفت‌وگو با مجله تایم گفت: «جلسات مشاوره راه مناسبی برای درمان حمله‌های هراسی ناشی از شهرت بود. پزشکم می‌گوید از این به بعد از زندگی اتفاقات اطرافم لذت خواهم برد.»

امی واینهاوس و اعتیاد
امی واینهاوس، خواننده و ترانه‌سرای بریتانیایی که به مداد مخدر و الکل معتاد بود، به علت مصرف بیش از اندازه این مواد جان خود را از دست داد. به گفته خانواده این خواننده متولد لندن، او بیش از 5 بار به علت مصرف بی از حد مواد مخدر و نوشیدن الکل روانه بیمارستان شده بود. پدر امی به بی‌بی‌سی گفت: امی به شدت با مواد مخدر و الکل مبارزه کرد اما نتوانست آنها را شکست دهد. امی و اینهاوس در شامگاه روز 23 جولای سال 2011 در منزلش در لندن به علت مسمومیت ناشی از مصرف مواد‌مخدر و نوشیدن الکل جان خود را در 25 سالگی از دست داد.

الیزابت تیلور و نارسایی قلبی
علت مرگ الیزابت تیلور، هنر‌پیشه مشهور دنیای سینما، بیماری قلبی بود. این هنر‌پیشه برجسته پس از هفته‌ها بستری شدن در یک مرکز پزشکی در لس‌آنجلس، در 79 سالگی چشم از جهان فرو بست. نارسایی قلبی، بیماری مزمنی است که به تدریج توانایی پمپاژ خون را از قلب می‌گیرد. این بیماری باعث تند شدن ضربان و بزرگ شدن قلب می‌شود. برای درمان این نارسایی باید از دارو درمانی و جراحی استفاده کرد و روش زندگی را تغییر داد.

منبع: هفته نامه سلامت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha