سلامت نیوز: نتایج یك آزمایش جدید نشان داده است زنان بارداری كه در شهرهای بزرگ زندگی می‌كنند بیشتر در معرض به دنیا آوردن نوزادانی هستند كه اضافه وزن بیشتری دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان اسپانیایی در این آزمایش تاكید كردند:‌ علت این افزایش وزن در نوزادان شهری، تماس زیاد مادران آنها با نوعی آلاینده محیط زیست موسوم به

"زنواستروژن" در دوران بارداری ‌است. این آلاینده محیط زیستی در واقع تاثیرات شبه هورمونی دارد.

به گزارش رویترز، این مطالعه كه از سوی متخصصان دانشگاه «گرانادا» در اسپانیا صورت گرفته برای نخستین بار ارتباط بین تاثیر استروژنی روی جفت در زنان باردار و افزایش وزن جنین را نشان داده است.

این آزمایشات روی دو گروه از زنان باردار انجام گرفته كه یك گروه از آنها در شهر بزرگ مادرید مشغول به كار و زندگی بودند و گروه دیگر نیز در مناطق روستایی در استان گرانادا زندگی می‌كردند.

متخصصان متوجه شدند كه بین این دو گروه از زنان باردار، تفاوت‌های بیولوژیكی، جمعیت شناختی و اجتماعی ـ‌ اقتصادی قابل ملاحظه‌ای وجود دارد.

به گزارش ایسنا، متخصصان دریافتند تاثیرات استروژنیك‌ این آلاینده روی بافت جفت، مستقیما با ویژگی‌های خاص در والدین، وضع حمل و حتی نوزادان تازه متولد شده، ارتباط دارد. آن‌ها متوجه شدند در بین سایر فاكتورهای اثرگذار یك نكته بسیار مهم، افزایش وزن جنین در اثر تماس مادر با این آلاینده در زمان بارداری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha