سلامت نیوز: دبیر انجمن نفرولوژی کودکان با تاکید بر این که کمتر از 50 درصد نارسایی‌های کلیوی در كشور ناشی از ناهنجاری‌های ادراری است، تصریح کرد: در صورتی که ناهنجاری‌ها و عفونت‌های ادراری به موقع تشخیص داده و درمان نشوند منجر به آسیب‌های جدی کلیوی خواهد شد.

دکتر نکیسا هومن در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به شایع شدن عفونت‌های ادراری در کودکان اظهار داشت: عیب‌های آناتومیک یا ساختار شکل‌گیری مثانه، عدم رعایت موارد بهداشتی و عوامل محیطی از مهم‌ترین علل عفونت‌های ادراری کودکان است.

این فوق تخصص بیماری‌های کودکان در ادامه در خصوص عیب‌های آناتومیک به عنوان یکی از علل اصلی عفونت‌های ادراری در کودکان توضیح داد: غیرعادی بودن ساختار شکل گیری مثانه کودک از بدو تولد و وجود مشکل در نحوه‌ی ادرار کردن مثل تاخیر در ادرار و یبوست، ناشی ازعیب‌های آناتومیک در کودکان است.

وی با بیان اینکه دختران بیشتر در معرض دائمی عفونت‌های ادراری قرار می‌گیرند، گفت: این نوع عفونت‌ها در پسران زیر یک سال شایع است و لی در سنین بالای یک سال از شیوع آن کاسته می شود.

دبیر انجمن نفرولوژی کودکان در ادامه پیشگیری و تشخیص زودرس را بهترین راه کنترل عفونت‌های ادراری عنوان کرد و گفت: تشخیص و شناسایی زود رس عفونت‌های ادراری تنها با انجام آزمایش‌های ادرار صورت می‌گیرد.

دکتر هومن در پایان به شایع‌ترین علائم عفونت‌های ادراری در کودکان اشاره کرد و افزود: هر گاه والدین با تغییر درنحوه‌ی ادرار به همراه افزایش تب در کودک مواجه شدند باید حتما به پزشک مراجعه کنند و به هیچ عنوان در برابر گرفتن آزمایش از کودک مقاومت نشان ندهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha