سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان این که بخش‌های مختلف اورژانس مانند دریایی و هوایی با ضعف‌های بسیاری روبه‌رو هستند، گفت: مجلس هر سال اعتبار مناسبی را از بودجه برای اورژانس در نظر می‌گیرد، از این‌رو دولت باید برای توسعه این بخش برنامه‌ریزی خوبی انجام دهند.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در گفت‌و‌گو با خانه ملت، با بیان این که عملکرد اورژانس در استان‌های مختلف کشورمتفاوت است، افزود: متأسفانه در کلانشهرها به‌علت جمعیت بسیار بالا هنوز امکان‌های اورژانس در حد مطلوب نیست.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که عمل‌کرد اورژانس هر منطقه به پایگاه‌ها و تجهیزات پزشکی بستگی دارد، گفت: هزینه تجهیز امکان‌های اورژانس بسیار بالا است، این در حالی است که دولت اقدام‌های خوبی برای توسعه اورژانس‌ها انجام داده است.

قاضی‌زاده‌هاشمی با تأکید بر این که تصادف‌های جاده‌ای بیشتر در جاده‌های فرعی صورت می‌گیرد، بیان کرد: متأسفانه حضور بخش اورژانس در جاده‌های فرعی بسیار کم رنگ است، از این رو بیشتر تصادف‌های منجر به فوت در جاده‌های فرعی صورت می‌گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم، با بیان این که اورژانس در بخش‌های زمینی، دریایی و هوایی ضعف‌های بسیاری دارد، یادآور شد: تقویت همه بخش‌های اورژانس کشور نیازمند برنامه‌ریزی منظم از سوی دولت است.

وی با بیان این که وضعیت اورژانس کشور در قیاس با سال‌های قبل، بهبود چشمگیری داشته است، بیان کرد: خوشبختانه مجلس و دولت اعتبارهای مناسبی را برای توسعه اورژانس در نظر گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha