دوشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 36959
سلامت نیوز: در فصل زمستان با سرد‌تر شدن هوا بی‌شك بدن شما به مراقبت و رسیدگی بیشتری نیاز دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این مقاله كه به تازگی در پایگاه اینترنتی ایووری كپس به چاپ رسیده، هفت نكات مهم و موثر مطرح شده كه به شما كمك خواهند كرد تا خود را در برابر مشكلات سخت و احتمالا آزار دهنده مرتبط با فصل سرد زمستان مصون نگه دارید.

در این مقاله تاكید شده است:

1ـ حتما از پاك‌كننده‌های پوست و صورت كه حاوی كرم هستند، استفاده كنید. این پاك‌كننده‌ها كه معمولا برای پاك كردن آرایش و پوست صورت از آن‌ها‌ استفاده می‌كنید اگر فاقد كرم باشند رطوبت پوست را در فصل سرما از بین می‌برند و مشكلات پوستی از قبیل خشكی پوست را تشدید می‌كنند.

2ـ حتما در طول روز پوست خود را مرطوب نگه دارید. برای این كار می‌توانید از ماسك‌های مرطوب كننده صورت استفاده كنید. هم‌چنین سعی كنید حتی قبل از اینكه از حمام خارج شدید و بلافاصله پس از اینكه بدن خود را با آب و صابون شستید، از لوسین‌های بدن برای مرطوب كردن پوست استفاده كنید. این اقدام به رطوبت پوست بدن شما اضافه می‌كند.

3ـ هرچند حمام آب داغ در فصل زمستان بیشتر می‌چسبد، اما این كار خشكی و ترك خوردگی پوست را تشدید می‌كند. بنابراین توصیه می‌كنیم به جای آب داغ با آب ولرم حمام كنید و پس از دوش گرفتن، بلافاصله بدن خود را با حوله خشك كنید.

4ـ از مصرف محصولات پوست و مو كه حاوی الكل زیاد هستند، پرهیز كنید. الكل وقتی تبخیر شود احساس خنكی و تازگی ایجاد می‌كند اما در عوض رطوبت را از بین می‌برد. بنابراین ترجیحا از محصولات فاقد الكل استفاده نمایید.

5ـ در مورد مو‌ها نیز اگر موهای خشك و شكننده دارید باید بدانید كه بویژه در فصل سرما، استفاده از سشوار برای خشك‌ كردن موها، اوضاع را بدتر می‌كند. بنابراین حتما ابتدا موها را با حوله خوب خشك كنید و اگر هنوز به سشوار نیاز دارید، زمان استفاده از آن را تا حد امكان كاهش دهید.

6ـ یكی از بزرگترین معضلات در فصل سرما، خشك ‌شدن و ترك خوردن لب‌ها است. در این مواقع از روغن‌های چرب‌ كننده لب با SPF حداقل 15 استفاده نمایید كه ترجیحا حاوی مواد ضد خشكی و ترمیم كنندگی باشند. برخی از این روغن‌ها از روغن درخت چای تهیه شده‌اند كه به درمان ترك خوردگی‌های دردناك در پوست لب كمك می‌كنند.

7ـ در طول فصل زمستان، دست‌ها، پاها، زانوها و آرنج‌های شما نیز نیاز به مراقبت دارند. بنابراین توصیه می‌شود با روغن‌های طبیعی مثل روغن درخت چای، روغن مینرال (املاح معدنی) یا گلیسیرین این قسمت‌ها را چرب نگه دارید. برای مثال دست‌ها و پاها را قبل از خواب مرطوب كنید و بعد با پوشیدن دستكش و جوراب، رطوبت آن‌ها را حفظ نمایید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha