دوشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 36962
سلامت نیوز: نتایج ارزیابی سلامت13000 فرد در طول 13 سال نشان داد کلسترول خوب و میزان فشار خون مناسب خطر ابتلا به تومورهای سرطانی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محققان معتقدند مردمی که برای حفظ سلامت قلب خود می‌کوشند علاوه بر بهره‌مندی از یک زندگی سالم، شانس خوبی برای جلوگیری از ابتلا به سرطان دارند.

به گفته متخصصین سلامت، افرادی که سیگار نمی‌کشند، شاخص توده بدن (BMI) خود را در حد سالم نگه می‌دارند، فشار خون نرمال دارند و دو تا چهار اقدام ایده ال و ضروری را برای سلامت قلب خود اتخاذ کرده‌اند، 38 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان هستند.

طی یک مطالعه، محققان بیش از13000 نفر از افراد سالم را طی مدت 13 سال تحت بررسی قرار دادند هفت فاکتور از جمله عدم مصرف سیگار، BMI نرمال، فعالیت بدنی مناسب، رژیم غذایی سالم، کلسترول بی‌خطر، فشار خون و سطح گلوکز خون ناشتا در این افراد بررسی و میزان سلامت قلب را در آنها اندازه‌گیری کردند و هر نوع سرطان توسعه یافته در این افراد مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج این مطالعات نشان داد که بیش از 1800 نفر از افراد شرکت کننده در این مطالعه به سرطان‌های جدیدی از جمله پروستات، پستان، ریه و روده بزرگ مبتلا شدند. اما هرچه عوامل ایده‌آل و فاکتورهای شاخص سلامت در آنها بیشتر رعایت شده بود، احتمال ابتلا به سرطان در آنها کمتر مشاهده شد.

یافته‌های حاصل از این داده‌ها حاکی از آن است که در مقایسه با افرادی که هیچ یک از این هفت عامل را نداشتند، وجود تنها یک عامل خطر ابتلا به سرطان را تا 20 درصد کاهش می‌دهد و رعایت سه عامل خطر ابتلا به سرطان را 22 درصد کاهش و پنج تا هفت فاکتور، احتمال خطر را تا 38 درصد کاهش می‌دهد.

دکتر کریستوفر یارو، دستیار مدیر آزمایشگاه در دانشگاه رویچستر مرکز پزشکی نیویورک می‌گوید: این نتایج بسیار جالب است زیرا شما تنها با حذف یک عامل خطرساز می‌توانید کاهش قابل توجهی را در خطر ابتلا به سرطان و ابتلا به بیماری‌های قلبی داشته باشید.

گفتنی است، نتایج این پژوهش در نشست سالانه انجمن قلب آمریکا در اورلاندو، فلوریدا ارائه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha