دوشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 36965

متخصصان كالج پزشكی پنسیلوانیا در یك مطالعه جدید دریافته اند كه تأثیر یك قاشق عسل طبیعی برای مقابله با سرماخوردگی از داروهای معمول كه برای درمان این بیماری تجویز می شوند بیشتر است.

سلامت نیوز: در عصر ما نیز بسیاری از متخصصان تغذیه تأكید دارند كه این خوراكی طبیعی و مقوی در تقویت بدن و افزایش سطح انرژی آن نقش قابل ملاحظه ای دارد.

آنها می گویند مصرف یك قاشق عسل طبیعی و تصفیه نشده قبل از خواب می تواند عملكرد مغز را تقویت كند. به علاوه عسل برای تقویت سیستم ایمنی بدن مؤثر است و به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی باكتریالی، هم از داخل و هم از بیرون به بازسازی و ترمیم بافت های بدن كمك كند و تأثیر شفابخش در بهبود زخم ها دارد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، سرماخوردگی ها بر اثر فعالیت ویروس ها بروز می كنند و عسل هم یك ماده ضدویروسی طبیعی است. متخصصان كالج پزشكی پنسیلوانیا در یك مطالعه جدید دریافته اند كه تأثیر یك قاشق عسل طبیعی برای مقابله با سرماخوردگی از داروهای معمول كه برای درمان این بیماری تجویز می شوند بیشتر است.

بنابراین گزارش، عسل از باكتری های مفید روده حمایت می كند، به پروسه هضم غذا كمك می كند و برای افراد مبتلا به سندرم روده تحریك پذیر مفید است.

نتایج بررسی های قبلی نیز نشان داده است كه مصرف دو قاشق چای خوری سه نوبت در روز برای درمان زخم های گوارشی مؤثر است.
منبع: روزنامه کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha