دوشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 36972
سلامت نیوز: عسل چینی كه طی چند سال اخیر وارد كشور شده است با قیمت 15 تا 20 هزار ریال به ازای هر كیلوگرم عرضه می شود در حالی كه نرخ هر كیلوگرم عسل با كیفیت و سالم داخلی حدود 120هزار ریال می باشد كه امكان هرگونه رقابت را از تولیدكنندگان داخلی گرفته است.

رئیس انجمن عسل ایران گفت: واردات عسل از چین به این صنعت و زنبورداران كشور صدمه زده است.

«غلامحسین طهماسبی» در گفت وگو با ایرنا افزود: علاوه بر عسل بی كیفیت، واردات لوازم و تجهیزات زنبورداری از كشور چین، تقریبا همه زنبورداران و تولیدكنندگان عسل را با مشكل مواجه كرده است.

وی ادامه داد: عسل چینی كه طی چند سال اخیر وارد كشور شده است با قیمت 15 تا 20 هزار ریال به ازای هر كیلوگرم عرضه می شود در حالی كه نرخ هر كیلوگرم عسل با كیفیت و سالم داخلی حدود 120هزار ریال می باشد كه امكان هرگونه رقابت را از تولیدكنندگان داخلی گرفته است.

طهماسبی خاطرنشان كرد: با استانداردسازی عسل و جلوگیری از واردات بی كیفیت، علاوه بر بهبود وضعیت اقتصادی تولیدكنندگان داخلی، زمینه مصرف عسل خوب و سالم برای مردم بیش از پیش فراهم می شود.

وی گفت: اكنون بیش از 60 هزار زنبوردار در كشور سالانه 45 هزار تن عسل تولید می كنند كه این میزان تولید تقریبا سه درصد عسل تولیدی جهان است كه دو هزار و100 تن آن به كشورهای آسیایی، اروپایی، آمریكایی و حوزه خلیج فارس صادر می شود.

طهماسبی اضافه كرد: اكنون سرانه مصرف عسل در كشور 573 گرم است كه با بازاریابی و اطلاع رسانی در زمینه محصول سالم و باكیفیت داخلی می توان این میزان را افزایش داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha