سلامت نیوز: مدیر گروه ساختار سطح اول مركز توسعه شبكه و ارتقای سلامت وزارت بهداشت از اجرای برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع در تمام شهرهای زیر500 هزار نفر كشور از سال آینده خبر داد.

دكتر داوود مقیمی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بر اساس دستور ریاست جمهور مبنی بر اجرای دو ساله برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع در تمام كشور، برنامه وزارت بهداشت آن است كه این برنامه طی سال آینده در تمام شهرهای زیر 500 هزار نفر اجرایی شود كه حدود 40 میلیون نفر از جمعیت شهری را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مقیمی ادامه داد: دستورالعمل نسخه «01» برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع اصلاح شده است. سال گذشته این نسخه آماده شد كه در اجرا با مشكلاتی روبرو شد. سال گذشته سال اول اجرای برنامه پزشك خانواده در شهرها بود و مشكلاتی در عقد قرارداد با پزشكان، صدور دفترچه‌های بیمه، ثبت نام مردم و ... وجود داشت كه در دستورالعمل نسخه «02» تمام این مشكلات احصا و برطرف شده است.

وی در این باره ادامه داد: در دستورالعمل نسخه «02» برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع سعی شده كه در نهایت تعامل با سازمان‌های بیمه‌گر حركت شود. به این منظور جلساتی با مسوولان سازمان‌های بیمه‌گر داشته‌ایم و موافقت آنها جلب شده و مشكل خاصی وجود ندارد.

مقیمی تاكید كرد: در اجرای برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع تعامل سازمان‌های بیمه بسیار مهم است و بدون مشاركت سازمان‌های بیمه عملا امكان اجرای برنامه پزشك خانواده وجود نخواهد داشت.

مقیمی افزود: در مجموع دستورالعمل نسخه «02» برنامه پزشك خانواده در مناطق شهری آماده شده و امیدواریم كه تا پایان امسال بتوانیم این برنامه را در شهرهای زیر 100 هزار نفر پیاده كنیم. با اجرای این برنامه در شهرهای زیر 100 هزار نفر، حدود 14 میلیون نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند.

 گسترش برنامه پزشك خانواده به شهرهای زیر 100 هزار نفر تا پایان امسال؛ در صورت تعامل سازمان‌های بیمه‌گر

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر امكان اجرای برنامه پزشك خانواده در تمام شهرهای زیر 100 هزار نفر كشور تا پایان سال جاری، گفت: این موضوع بستگی به تعامل سازمان‌های بیمه دارد. در مجموع كار باید شروع شود و امیدواریم تا پایان اجرای این برنامه در شهرهای زیر 100 هزار نفر را شاهد باشیم.

مقیمی درباره اعتبارات اجرای برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع گفت: اعتبارات این برنامه به صورت مشترك از اعتبارات وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر خواهد بود.

وی در پایان درباره تمهیدات اندیشیده شده برای رفع مشكلات برنامه پزشك خانواده روستایی گفت: به این منظور تعامل خوبی با سازمان بیمه خدمات درمانی و معاونت راهبردی ریاست جمهوری داشتیم و تمهیداتی اندیشیده می‌شود كه تا سال آینده مشكلات برنامه پزشك خانواده روستایی نیز برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha