سلامت نیوز: حسن یاری متخصص کلیه و مجاری ادراری گفت: تکرر عفونت‌های ادراری در کودکان، زمینه ساز مشکلات کلیوی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، حسن یاری با بیان این‌که برگشت ادرار و ناهنجاری‌های مادرزادی از دیگر علل مشکلات کلیوی در کودکان است، افزود: شناخت علایم بیماری‌های کلیوی نقش بسزایی در انجام درمان‌های لازم در این زمینه را دارد.

وی با اشاره به این‌که بسیاری از مشکلات کلیوی در هنگام سونوگرافی جنین تشخیص داده می‌شود، یادآورشد: در صورت وجود مشکل در جنین، پس از تولد اقدامات درمانی در کلیه و مثانه نوزاد انجام می‌گیرد.

جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری، تب، کاهش شدید وزن، ادرار بدبو و وجود خون در ادرار را از علایم بیماری کلیوی و مجاری ادرار در کودکان عنوان کرد و افزود: کودکانی که به دلایلی به کم خونی دچار هستند مشکلات کلیوی را نیز دارند که انجام آزمایش‌های ادراری در این بخش بسیار تاثیر گذار و تعیین کننده است.

وی با بیان این که، کلیه‌های کودکان بسیار حساس اند و عفونت‌های مختلف ادراری می‌تواند به مرور زمان به از دست دادن کلیه‌ها منجر شود افزود: بیماری‌های ارثی و مادرزادی در بروز مشکلات کلیوی موثر است و با توجه اطرافیان به ویژه والدین تاثیر بسزایی در کاهش آسیب‌های وارده به کلیه‌های کودکان دارد.

یاری در ادامه با بیان این‌که درمان‌های مختلفی در کوکان مبتلا به بیماری‌های کلیوی انجام می‌گیرد، تصریح کرد: در صورت برگشت ادرار خفیف با توجه به طبقه بندی آن دارو تجویر و در صورت انسداد مجاری ادراری جراحی انجام می‌شود و در زمان حاضر وجود امکانات و تجهیزات موجود در کشور موجب شده که مشکلات کلیوی در دوران جنینی تشخیص و از تشدید و عوارض بعدی احتمالی آن جلوگیری شود.

وی در انتها افزود: رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی می‌تواند در بروز مشکلات کلیوی کودکان بسیار تاثیر گذار باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha