دوشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 36984
سلامت نیوز: مدیرکل سازمان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ‌باگذشت حدود7سال از توزیع شیر در مدارس، با حساسیت پی گیر اجرای صحیح این طرح هستیم و شرکت های شیر طرف قرارداد به طور دائم تحت کنترل هستند و بر آنها نظارت می شود.

توزیع شیر در مدارس شهر تهران از امروز در همه مقاطع دبستان و راهنمایی، مراکز پیش دبستانی، مهدکودک ها و مراکز بهزیستی آغاز شد.
 
مدیرکل سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: توزیع شیر میان760هزار دانش آموز شهر تهران آغاز شد و تا پایان سال تحصیلی70نوبت شیر در مدارس شهر تهران در همه مقطع دبستان و راهنمایی، مراکز پیش دبستانی، مهدکودک ها و مراکز بهزیستی توزیع می شود.

یزدیخواه افزود: شیر به طور متوسط دو نوبت در هفته در لیوان های استریل200سی سی توزیع می شود که سهم سالانه هر دانش آموز، حدود‌14کیلوگرم در سال تحصیلی خواهد بود.

وی با بیان این که شاهد نتایج مثبت توزیع شیر در مدارس هستیم؛ بر اهمیت نهادینه شدن تغذیه مناسب دانش آموزان تاکید و اضافه کرد: ‌سلامت دانش آموزان در فرآیند آموزش و پرورش اثرگذار است؛ به ویژه در شهرهای بزرگی همچون تهران با آلودگی های محیطی، توزیع شیر ضرورتی دو چندان دارد.

مدیرکل سازمان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ‌باگذشت حدود7سال از توزیع شیر در مدارس، با حساسیت پی گیر اجرای صحیح این طرح هستیم و شرکت های شیر طرف قرارداد به طور دائم تحت کنترل هستند و بر آنها نظارت می شود.

زنگ توزیع شیر در مدارس صبح امروز با حضور مسئولان وزارت آموزش پرورش به صورت نمادین در مدرسه ابتدایی دخترانه نورالهدی در منطقه11تهران نواخته شد.

سال تحصیلی گذشته 135میلیارد ریال برای توزیع شیر در شهر تهران هزینه شد و همه مراکز پیش دبستانی، دبستان‌ها، مدارس راهنمایی دخترانه و پسرانه و دبیرستان‌ها و پیش دانشگاهی‌های دخترانه این شیر را دریافت کردند و70نوبت شیر بین دانش‌آموزان تهرانی توزیع شد.

در سال تحصیلی89 - 90حدود82 میلیون پاکت شیر در مدارس این شهر توزیع شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha