کارشناسان محیط‌زیست شهری می‌گویند؛ اگر تهران روزی با بحران زمین لرزه مخربی مواجه شود، بیش از آنچه که آوار جان شهروندان را به مخاطره بیندازد، موش‌های دندان‌دار نروژی شهروندان گرفتار در آوار را می‌جوند، با این حال آنها در تلاش برای یافتن بهترین راه برای مبارزه با این پدیده هستند.

سلامت نیوز: محمدهادی حیدرزاده، مشاور محیط زیست شهرداری تهران از تشکیل کمیته علمی سرشماری گونه‌های موذی در سطح شهر تهران برای شمارش تعداد جانوران مضر خبر می‌دهد.
وی می‌گوید: «آمارهای منتشر شده در رسانه‌ها مبنای علمی ندارد.»او با اشاره به اینکه تهران مشکلات زیادی برای مبارزه با گونه‌های موذی دارد، می‌افزاید:«کمیته‌ای متشکل از اساتید مجرب دانشگاه با جدیدترین شیوه‌های سرشماری از هفته آینده فعالیت در این زمینه را آغاز می‌کنند تا ضمن سرشماری تعداد و گونه‌های موذی زمینه تامین بهتر محیط‌زیست شهری و سلامت شهروندان را تامین کنیم.»

به گفته مشاور محیط زیست شهرداری تهران بعضی آمارها از تعداد هر شهروند یک موش حکایت دارد که آمار نادرستی است و البته هنوز سرشماری در این مورد انجام نشده است اما این سرشماری می‌تواند فرصتی برای مدیریت بهتر گونه‌های مضر در سطح شهر تهران باشد.با این حال مبارزه با گونه‌های موذی شهری سال‌هاست در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد و اینک نیز به طور جدی در حال پیگیری است اما به دلیل تولید انبوه زباله از سوی شهروندان روز‌به‌روز بر جمعیت آنها افزوده می‌شود.

مبارزه با گونه‌های موذی شهری در حالی سال‌هاست در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد. با این حال به ازای هر تهرانی چهار موش نروژی در تهران زندگی می‌کنند. این سناریوی یک فیلم هالیوودی در مورد تهران نیست. یعنی 32 میلیون موش در جدول‌ها و آبراه‌های فاضلاب و لوله‌ها و کانال‌های شهر تهران زندگی می‌کنند.کارشناسان محیط‌زیست شهری می‌گویند؛ اگر تهران روزی با بحران زمین لرزه مخربی مواجه شود، بیش از آنچه که آوار جان شهروندان را به مخاطره بیندازد، موش‌های دندان‌دار نروژی شهروندان گرفتار در آوار را می‌جوند، با این حال آنها در تلاش برای یافتن بهترین راه برای مبارزه با این پدیده هستند.

تهران با جمعیت میلیونی مصرف کننده، روزانه نزدیک به هشت‌هزار تن زباله تولید می‌کند. یعنی هر تهرانی به‌طور تقریبی یک کیلو گرم تولید زباله دارد که این حجم انبوه منبع تغذیه مناسبی برای موش‌ها و دیگر موجودات موذی شهری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha